طرز تهیه کیک خیس بدون فر شکلاتی پف دار و مجلسی با سس شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس بدون فر شکلاتی

 

کیک خیس را می توان بی شک یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین کیک ها دانست که محبوبیت بسیار زیادی دارد چون خیلی راحت تهیه می شود و مناسب مهمانی و پذیرایی است. قرار است کیک خیس را بدون فر و همزن برقی تهیه کنید که کار بسیار راحتی است و اگر شما فر در دسترس ندارید می توانید این کیک عصرانه فوق العاده خوشمزه و پف دار برای مهمان های خود تهیه کنید. حتما برای تهیه کیک بدون فر از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به صورت یکدست به کیک برسد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خیس بدون فر شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۳ لیوان
آرد۱.۵ لیوان
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
پودر کاکائو۲  قغذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

شیر۱ لیوان
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شکر۱/۴ پیمانه
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک خیس بدون فر شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک لیوان یا دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود. قابلمه را نیز چرب کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن دستی به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و در طول هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. بعد شیر و روغن مایع را به ترتیب به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک

در ادامه باید آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنیدو سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. کف قابلمه را با کره چرب کنید و مواد کیک را داخل قابلمه بریزید و روی شعله پخش از قبل گرم شده به مدت ۳۴ دقیقه با درب قابلمه بسته قرار دهید تا کیک پخته شود و حتما بعد از ۳۵ دقیقه با خلال چوبی کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.

مرحله چهارم: تهیه سس شکلاتی

همه را با هم مخلوط کنید روی حرارت بزارید وقتی که شکر و شکلات تخته ای حل شد حرارت رو خاموش کنید بزارید سس خنک شود، بعد از این که کیک آماده شد بلافاصله برش بزنید و با سیخ چوبی سوراخ سوراخش کنید و سس ولرم یا خنک را ، روی کیک داغ بریزید بعد اجازه دهید تا سس جذب کیک شود به همین راحتی کیک شما حاضر شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک خیس بدون فر شکلاتی

  1. سایز قابلمه بهتر است ۲۰ سانت باشد
  2. آرد قنادی برای تهیه این کیک بهتر است ولی می توانید از آرد نانوایی نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است زمان دهید تا سس حسابی جذب کیک شود و خنک شود و بعد سرو کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک خیس بدون فر شکلاتی پف دار و مجلسی با سس شکلاتی
3.3 (66.67%) 3 votes