طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی ساده و فوری و خوش طعم برای 2 نفر

دستور پخت سبزی پلو با تن ماهی

طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی

 

سبزی پلو با تن ماهی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده و فوری برای تهیه یک پلوی شیک و مجلسی می باشد برای زمان های که وقت کافی برای تهیه پلو ندارید. می توانید سبزی پلو با تن ماهی را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و یا به صورت ساده تهیه کنید. اگر هوس سبزی پلو کردید و زمانی کافی برای مرینت کردن یا تهیه ماهی نداشتید می توانید از تن ماهی استفاده کنید. شما می توانید از تن ماهی ساده و یا از تن ماهی های طعم دار مانند فلفلی و شویدی برای تهیه این پلو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با تن ماهی

  • تن ماهی ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • سبزی پلویی خرد شده ۱ پیمانه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی فوری و خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید. سپس بعد از ۲ ساعت آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید.سبزی پلویی را از قبل تمیز کنید و ریز خرد کنید. برنج را بعد از نرم شدن آبکش کنید و با سبزی پلویی مخلوط کنید. کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و سبزی پلو را داخل قابلمه بریزید و آن را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی تن ماهی

در ادامه باید تن ماهی را حتما قبل از مصرف به مدت ۲۰ دقیقه داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب بریزید و بگذارید تا بجوشد، این کار برای از بین بردن باکتری ها می باشد و همیشه قبل از مصرف کنسرو ها انجام دهید و بعد مصرف کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا خلالی خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر را پوست بگیرید و رنده کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید. تن ماهی را بدون گرفتن روغن آن اضافه کنید و به همراه ادویه ها خوب تفت دهید تا مواد یکدست شود و در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: پخت سبزی پلو با تن ماهی

وقتی برنج دم کشیده باید کمی کره روی آن بریزید. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود و در انتها سبزی پلو را داخل دیس کشیده و تن ماهی و سیب زمینی را در کنار آن قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سبزی پلو با تن ماهی خوشمزه با طعم بی نظیر

  1. می توانید بجای سبزی پلویی از شوید خشک استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را با تن ماهی مخلوط کنید.
  3. به دلخواه می توانید رب را حذف کنید.
  4. می توانید کمی آب لیمو ترش یا نارنج به تن ماهی بزنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی ساده و فوری و خوش طعم برای 2 نفر
3 (60%) 2 votes