خواص باور نکردنی روغن رازیانه برای پوست، واژن و لاغری + مضرات

خواص روغن رازیانه

خواص روغن رازیانه

 

خواص روغن رازیانه؛ روغن رازیانه همانند دیگر روغن ها برای بدن و پوست بسیار مفید است و شما می توانید از این روغن برای درمان انواع بیمارها استفاده کنید. رازیانه یک نوع گیاه است که تا ارتفاع دو متر رشد می کند و چند ساله می باشد. برگ های پر سبز و گل های زرد طلایی که زنبور ها آن را بسیار دوست دارند. در قرون وسطی رازیانه یکی از گیاهان بسیار محبوب و شناخته شده بود بخصوص میان چینی ها و مصری ها و رومی ها، آن ها متعقد بود این گیاه باعث طول عمر، شجاعت و قدرت و همچنین محافظت از ارواح را دارد. آن ها نه تنها از ان برای تقویت بینایی استفاده می کردند بلکه برای از بین بردن ماگزیدگی، قولنج و از بین بردن کک و خوشبو کردن دهان استفاده می کردند. امروز در پارسی دی مهم ترین و بهترین خواص روغن رازیانه را می توانید مشاهده کنید از آن استفاده کنید.

خواص مهم روغن رازیانه

  • درمان شوره سر
  • درمان پوسیدگی دندان
  • از بین بردن موهای زائد
  • رفع چین و چروک صورت
  • مفید برای لاغری
  • مفید برای رحم و واژن

روغن رازیانه طبیعت گرم و خشک دارد و حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K، فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است. این گیاه بسیار مفید برای بدن به عنوان دارویی بانوان بیشتر شناخته شده است و شما می توانید با تهیه این روغن از خواص خوب آن بهرمند شید.

خواص روغن رازیانه برای لاغری

از روش های بسیار موثر در لاغری استفاده از روغن رازیانه اصل می باشد که می توانید سوخت و ساز بدن را بالا ببرید و در نتیجه باعث کاهش وزن شود. برای مصرف روغن رازیانه برای لاغری باید یک تا دو قطره روغن رازیانه را داخل لیوان آب ریخته و قبل از غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کند، همچنین شما می توانید روغن رازیانه را به طور موضعی روی شکم و پهلو خود بزنید تا باعث بهبود گوارش شود.

خواص روغن رازیانه برای پوست

روغن رازیانه تسکین دهنده می باشد و حاوی ترکیبات ضد التهاب بسیار قوی می باشد. با زدن روغن رازیانه به پوست می توانید معجزه این روغن را مشاهده کنید و باعث کاهش تیرگی پوست و پف زیر چشم می شود و همچنین برای آرامش پوست مفید است و شما احساس سالم تر و شاداب تر می کنید.

خواص روغن رازیانه

خواص روغن رازیانه برای شوره سر

روغن رازیانه دارای خواص ضد قارچی است و می تواند به درمان قارچ و موی سر و شوره سر کمک کند. برای مصرف این روغن می توانید قبل از حمام روغن رازیانه را به موهای خود بزنید و ۱ ساعت زمان دهید و بعد آبکشی کنید. روغن رازیانه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می باشد که مو سر را سالم نگه می دارد و باعث نرم شدن و مرطوب شدن آن می شود.

خواص روغن رازیانه برای موهای زائد بدن

تحقیقات نشان می دهد استفاده از روغن زازیانه به مدت ۱۲ هفته باعث می شود موهای زائد بدن زنان از بین برود. روغن رازیانه حاوی کلسیم و آهن و ویتامین سی می باشد که می تواند به ریشه مو نفوذ کند و باعث ضعیف شدن ریشه مو می شود.

خواص روغن رازیانه برای روده

روغن رازیانه یک پاک کنندگی طبیعی بدن است و می تواند بر روده تاثیر بگذارد. استفاده از روغن رازیانه باعث پاکسازی روده ها و تسکین یبوست می شود و همچنین می تواند یک دارو ضد نفخ نیز باشد و افرادی که مشکل سوء هاضمه، بی قراری، درد در شکم را دارند تسکین دهد.

خواص روغن رازیانه برای زنان

زنانی که مشکل نامنظی در قاعدگی را دارند و یا درد های بسیار دردناک در این دوران را دارند بهتر است رازیانه مصرف کنند. این روغن نه تنها به پاک کردن قاعدگی انسدادی کمک می کند بلکه باعث منظم شدن دوران پریود می شود و حتی می تواند سر درد های و درد ناحیه کمر و شکم را نوسانات خلقی را کاهش دهد و از یائسگی زودرس جلوگیری کند.

خواص روغن رازیانه برای شیر دهی

این روغن نقش بسیار مهمی در دوران شیر دهی برای مادران داردو ممکن است با افزایش هورمونی به اسم استروژن میزان شیر موجود در مادران در این دوران افزایش پیدا کند. همچنین با خوردن روغن رازیانه در دوران شیردهی می تواند برای بچه های شیر خواره نیز مفید باشد زیرا روغن رازیانه ضد نفخ است و مشکلات رایج کودکان مانند کولیک دلپیچه را بسیار کمتر می کند.

خواص روغن رازیانه برای طحال

همان طور که می دانید طحال نقش بسیار حیاتی در بدن دارد زیرا در تولید لنفوسیت ها و گلبول های قرمز نقش بسیار مهمی دارد. داشتن طحال سالم تر باعث می شود شما زندگی سالم تر و قعال تری داشته باشید. روغن رازیانه می تواند به تقویت طحال کمک کند و آن را از عفونت ها محافظت کند.

خواص روغن رازیانه برای حجم دهنده

روغن رازیانه برای حجم دهدی سینه و باسن بسیار مفید است. برای استفاده از این روغن کمی محل مورد نظر را ماساژ دهید تا جریان خون بیشتری پیدا کند و روغن بهتر جذب پوست شود، سپس چند قطره روغن رازیانه را به محل مورد نظر بزنید و ماساژ دهید. استفاده روزی دو بار در چند دوره باعث حجم دهی بافت و اندام بدن می شود، دقت کنید نتیجه این روش در هر فردی متفاوت است و باید صبر کنید.

خواص روغن رازیانه برای لک صورت

روغن رازیانه باعث کاهش لک صورت می شود زیرا حاوی ویتامین C و A باعث روشن تر شدن و سفید تر شدن پوست می شود و می توانید باعث کم شدن لک صورت شود.

خواص روغن زیتون برای لک پوست

خواص روغن زیتون برای سلامت دهان و دندان

روغن رازیانه خواص ضد باکتری دارد و یک ضد عفونی کننده بسیار قوی می باشد که می توانید بوی بد دهان را از بین بررد و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را از بین ببرد. برای استفاده از روغن برای سلامت دهان و دندان مقداری از روغن رازیانه به روی روی دندان بمالید و با مسواک به روی دندان بکشید.

عوارض روغن رازیانه در بدن

خواص روغن رازیانه

 

مصرف روغن رازیانه به دلیل گیاهی بودن عوارض بسیار خیلی کمی نسبت به دارو های شیمایی دارد ولی در برخی موارد حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. دقت کنید تاثیر روغن رازیانه در افرادی که مشکلات هورمونی دارند با تاخیر صورت می گیرد. استفاده از روغن رازیانه در دوران بارداری توصیه نمی شود و لازم به ذکر است این روغن را از دسترس بچه ها دور نگه دارید و حتما قبل از مصرف روی پوست کمی تست کنید تا حساسیت نداشته باشید. دقت کنید حتما این روغن گیاهی را از جای معتبر خریداری کنید تا اصل باشد.

همچنین ببینید