خواص روغن گردو

خاصیت های درمانی روغن گردو برای پوست، مو و سلامت کلی بدن

خواص روغن گردو

روغن گردو چه خواصی دارد؟

روغن گردو یکی از روغن های طبیعی و پرخاصیت می باشد که از مغزهای گردو گرفته می شود.

یکی از گران ترین روغن های طبیعی بازار می باشد که تکنیک های زیادی برای استخراج آن وجود دارد. استخراج روغن گردو از پرس سرد احتمالا گران تر از پرس گرم خواهد بود.

این روغن دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد، از جمله آن می توان به کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری دیابت، تناسب اندام، درمان بیماری های التهابی و… اشاره کرد. روغن گردو برای پوست و زیبایی مفید است.

خواص روغن گردو برای پوست صورت

تیرگی دور چشم

روغن گردو برای کاهش تیرگی دور چشم مفید می باشد، شما می توانید مقداری روغن را دور چشم خود ماساژ دهید تا این نواحی روشن تر شود و سیاهی های آن از بین برود.

اگزما و پسوریازیس

روغن گردو برای درمان التهاب های پوستی مختلف نظیر اگزما و پسوریازیس مفید می باشد و باعث کاهش علائم آن مانند قرمزی و تورم می شود.

شما برای درمان پسوریازیس می توانید مقداری روغن گردو را مستقیما روی نواحی آسیب دیده پوست قرار دهید یا چند قطره آن را به آب حمام خود اضافه کنید. همچنین برای درمان اگزما شما مقداری آب سیر را با چند قطره روغن گردو ترکیب کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید. این امر باعث درمان اگزما می شود.

خشکی پوست

اسیدهای چرب امگا سه موجود در روغن گردو و همچنین وجود آنتی اکسیدان و ویتامین ای و بی باعث می شود تا از خشکی پوست جلوگیری شود و آبرسانی پوست به شکل ویژه ای انجام شود.

جوانسازی پوست

اگر روغن گردو را به صورت منظم مصرف کنید علائم پیری زودرس مانند چین و چروک بر روی پوست شما نمایان نمی شود.

روغن گردو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کند.

روغن گردو باعث آبرسانی پوست های ترک خورده می شود و پوست را سالم و جوان نگه می دارد.

عفونت قارچی

روغن گردو به دلیل داشتن خاصیت ضدقارچی برای درمان عفونت های مختلف نظیر عفونت قارچی پوست ورزشکاران بسیار مفید می باشد، شما مقداری روغن درخت چای را با چند قطره روغن گردو ترکیب کرده و بر روی نواحی مورد نظر بمالید.

لک های پوست

اگر از جای زخم و یا خطوط کشیده شده ناشی از زایمان رنج می برید بهتر است از روغن گردو استفاده کنید، این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین ای باعث کاهش لک های پوستی و کم رنگ می شود.

خواص روغن گردو برای موی سر

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده

روغن گردو دارای مواد مغذی می باشد که باعث تقویت موها می شود، اگر می خواهید موهای خود را نرم و ابریشمی کند بهتر است از روغن گردو استفاده کنید.

ضخیم شدن مو

اگر به دنبال داشتن موهای بلند هستید می توانید از روغن گردو استفاده کنید، چرا که دارای اسیدهای چرب امگا سه و ویتامین ب۷ می باشد و باعث تقویت و ضخیم شدن تارهای مو می شود.

درمان ریزش مو

روغن گردو باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد موها را افزایش می دهد.

درمان شوره

خواص آنتی اکسیدانی موجود در روغن گردو باعث می شود تا به درمان شوره سر کمک کند. روغن گردو باعث افزایش جریان خون در سر شده و دارای خواص ضد التهابی می باشد و برای درمان مشکلات پوست سر و خارش موثر است. می بایست مقداری روغن گردو را بر روی کف سر خود مالیده و ماساژ دهید.

جلوگیری از سفید شدن مو

پروتئین های موجود در روغن گردو باعث حفظ رنگ طبیعی مو شده و از سفید شدن موهای سر جلوگیری می کند.

خواص روغن گردو برای ابرو

ویتامین ای موجود در روغن گردو برای تقویت ابرو و پرپشت شدن مو مناسب است. مقداری روغن گردو را بر روی ابروهای خود مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید.

خواص درمانی روغن گردو برای بدن

تناسب اندام

شما می توانید مقداری روغن گردو را به سالاد خود اضافه کنید تا یک ترکیب چربی سوز بدست آورید.

استرس

گردو برای آرامش بدن مفید است، رایحه روغن گردو باعث می شود تا استرس شما کاهش پیدا کند. روغن گردو باعث می شود تا انرژی بدن تامین شده و نوسانات خلق و خو بهبود پیدا کند و علائم افسردگی کم شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که عنوان شد روغن گردو دارای آنتی اکسیدان می باشد و دارای خواص ضدباکتری است، این امر باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن در برابر بیماری های مختلف تقویت شود.

دیابت

روغن گردو برای درمان دیابت مفید است، زیرا باعث کاهش قند خون و کاهش جذب گلوکز می شود و این امر باعث کنترل بیماری دیابت نوع دوم می شود. اگر می خواهید از دیابت جلوگیری کنید از روغن گردو استفاده کنید.

ضد التهاب

روغن گردو به دلیل خواصی که دارد باعث می شود تا برای کاهش درد مفاصل و عضلات مفید باشد. اگر می خواهید از درد های آتریت و روماتیسم در امان باشید بهتر است از روغن گردو استفاده کنید. با توجه به خواص ضدالتهابی این روغن، برای سلامت قلب و عروق موثر است.

سلامت قلب

روغن گردو کلسترول ندارد و چربی های موجود در آن غیر اشباع می باشد. روغن گردو باعث افزایش گردش خون و کاهش کلسترول و فشار خون می شود و همین امر به سلامت قلب کمک می کند. اگر می خواهید از حمله قلبی در امان باشید بهتر است از روغن گردو استفاده کنید.

هضم و گوارش

روغن گردو به دلیل داشتن فیبر فراوان برای بهبود دستگاه گوارش مفید بوده و از مشکلات گوارشی مختلف مانند یبوست، سوءهاضمه و اسهال جلوگیری می کند.

تعادل هورمون ها

روغن گردو منبع غنی از سلنویم، فسفر، منیزیم، روی، آهن و کلسیم می باشد که برای ایجاد تعادل هورمونی در بدن موثر است.

مغز و حافظه

روغن گردو برای تقویت عملکرد شناختی مغز موثر است و از پیشرفت بیماری های عصبی جلوگیری می کند. برای درمان اختلالات عصبی بهتر است از روغن گردو استفاده کنید. همچنین مغز گردو برای تقویت مغز و حافظه بسیار موثر می باشد.

سرطان

روغن گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی دارد که با آسیب های اکسیداتیو که عامل سرطان هستند مبارزه می کند.

سلامت استخوان

روغن گردو به دلیل داشتن ویتامین کا برای بدن و سلامت استخوان ها موثر است، برای درمان شکستگی های استخوانی از روغن گردو استفاده کنید. ویتامین کا موجود در این روغن باعث تجزیه کلسیم های استخوانی شده و خطر ابتلا به بیماری های پوکی استخوان را کاهش می دهد.

میگرن

روغن گردو دارای میزان قابل توجهی از منیزیم می باشد که برای درمان دردهای میگرنی موثر است، شما می توانید برای کاهش دردهای میگرنی از روغن گردو استفاده کنید. درد میگرن به خاطر کمبود منیزیم در بدن ایجاد می شود.

مردان

روغن گردو به دلیل ترکیبات خاصی که دارد برای تعداد و تحرک اسپرم ها موثر است و شانس فرزند دار شدن مردانی که دچار اختلالات اسپرم هستند را برطرف می کند. همچنین روغن گردو به درمان نعوظ در مردان کمک می کند.

عوارض جانبی و مضرات روغن گردو

روغن گردو ممکن است با برخی داروها نظیر داروی کاهنده فشار خون تداخل داشته باشد، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از استفاده از روغن گردو بهتر است تست حساسیت انجام دهید چرا که این روغن برای برخی افراد حساسیت زا می باشد.

همچنین این روغن در برخی افراد ممکن است با واکنش های دستگاه گوارش همراه باشد و باعث ایجاد نفخ، تهوع و اسهال شود.

 


  • محمدی ۲ سال پیش

    کلآ تغذیه سالم بر روی اعصاب انسان تأثیر فراوانی دارد مخصوصاً روغن های گیاهی سالم باعث روان سازی بدن می شود درد بدن را گم می کند

    پاسخ