طرز تهیه گلت انجیر خوشمزه و مجلسی و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه گلت انجیر

 

یکی از انواع گلت ها می باشد که با میوه خوشمزه انجیر تهیه می شود و بسیار مناسب فصل تابستان است. گلت ها یکی از آسان ترین روش های تهیه خمیر هستند چون نیازی به قالب ندارند و با انواع میوه ها پر می شوند در واقع گلت ها جزء خانواده پای و تارت می باشند و به شکل مدرن امروز درآمدند و برای مهمانی و دورهمی نیز بسیار گزینه مناسبی است و شما می توانید در ابعاد و اندازه های مختلف این گلت را تهیه کنید. گلت در واژه به معنی کیک مسطح می باشد و اصطلاحی است که آشپزان فرانسوی روی این شیرینی گذاشتند سطح این خمیر بعد از پخت باید ترد و طلایی باشد پس ابتدا خمیر را تهیه کنید و بعد با میوه دلخواه پر کنید اگر زمان زیادی برای تهیه خمیر ندارید می توانید از خمیر هزارلا آماده نیز برای تهیه این گلت استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گلت انجیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم
آرد۱.۵ پیمانه
شیر سرد۳ ق غذا خوری
انجیر۱۰ عدد
شکر۵ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کمی زعفران دم کردهبه مقدار لازم
پرک بادامبه مقدار لازم

طرز تهیه گلت انجیر خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی مواد میانی گلت

ابتدا انجیر ها را خوب بشورید و اسلایس کنید سعی کنید اسلایس ها یک اندازه باشند سپس داخل کاسه ریخته و شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید داخل یخچال تا انجیرها آب بی اندازند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کره سرد یخچالی را برش بزنید و به قطعات کوچک تر خرد کنید سپس داخل کاسه ریخته و آرد را اضافه کنید و با چنگال کره را به خورد آرد دهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شود می توانید برای تهیه خمیر گلت از غذاساز نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

حالا شیر سرد یخچالی را قاشق قاشق به مواد خمیر اضافه کنید تا خمیر بدست بیاد و با لیسک یا غذاساز خمیر را جمع کنید ولی اصلا نباید ورز دهید حالا خمیر را گلوله کرده و داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه گلت انجیر

حالا مقداری از خمیر را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته به شکل گرد باز کنید و مرکز خمیر انجیر ها را قرار دهید و لبه های خمیر را تا کنید و روی انجیرها بیاورید و روی خمیر را با مخلوط زرده و زعفران رومال کنید و به دلخواه پرک بادام را روی خمیر بریزید و سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گلت طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه گلت انجیر

  1. برای سرو گلت صبر کنید تا خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.
  2. شیر سرد را کم کم اضافه کنید چون نوع آردها با هم متفاوت است ممکن است کم و یا زیاد شیر استفاده شود.
  3. نباید خمیر را ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه