طرز تهیه کوکو تره فرنگی ساده و خوشمزه بدون گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوکو تره فرنگی

 

یکی از انواع کوکوها می باشد، در تهیه این کوکو از تره فرنگی استفاده شده است که یک سبزی پر خاصیت است زیرا از زمان روم و یونانی ها از تره فرنگی برای خواص دارویی استفاده می کردند. تره فرنگی خواص زیادی دارد که می توان به داشتن یک خواب راحت یا کاهش وزن اشاره کرد. تره فرنگی از خانواده پیاز و موسیر می باشد اما مزه آن کمی شیرین تر است ولی اندازه تره فرنگی از پیازچه ها بزرگ تر هستند و طعم ملایمی دارند و برای چاشنی و طعم دهنده در انواع سوپ ها استفاده می شود و به درمان کم خونی نیز کمک می کند و برای پیشگیری از التهاب نیز مفید است. امروز در پارسی دی کوکو تره فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تره فرنگی۳۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد سوخاری۴ ق غذا خوری
بیکینگ پودرنوک قاشق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو تره فرنگی بدون گوشت و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی تره فرنگی

ابتدا تره فرنگی را از ساقه جدا کنید و خوب بشورید سپس به اندازه کوچک خرد کنید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود بهتر است تره فرنگی را ریز و ساطوری کنید تا خیلی درشت در کوکو نباشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و با چنگال یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود حالا ببکینگ پودر و آرد سوخاری و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را هم بزنید سپس تره فرنگی خرد شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو تره فرنگی

حالا داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس می توانید کوکو را به صورت قالبی با کمک قالب دربیاورید یا با قاشق از مواد کوکو داخل روغن داغ ریخته و صبر کنید تا یک طرف آن خودش را بگیرد سپس طرف دیگر را نیز برگردانید و سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس به همراه نان تازه و سبزی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو تره فرنگی خوشمزه

  1. می توانید این کوکو را در فر نیز تهیه کنید مواد را داخل یک قالب پیرکس ریخته و برای ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.
  2. به دلخواه می توانید از کمی سبزی معطر نیز در تهیه این کوکو استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از کمی سیر تازه یا پودر سیر در تهیه مواد کوکو استفاده کنید.
  4. می توانید از سبزیجات دیگر نیز در تهیه این کوکو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه