طرز تهیه کباب نگینی تابه ای خانگی خوشمزه و آسان با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب نگینی

 

یکی از انواع کباب ها می باشد که از مخلوط گوشت قرمز و مرغ تهیه می شود و با این دستور شما از رستوران رفتن بی نیاز می شوید و می توانید به راحتی در منزل کباب تهیه کنید. این کباب بسیار مجلسی و شیک است و می توانید برای روزهای تعطیل در کنار خانواده تهیه کنید و طرز تهیه بسیار آسانی دارد کافی است کمی حوصله به خرج بدید. شما می توانید این کباب را داخل تابه یا روی زغال و یا حتی در فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی کباب نگینی تابه ای خانگی با سیخ چوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی و گوساله۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
ران مرغ۶ عدد
پودر سوخاری۷ ق غذا خوری
زعفران سابیده شدهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای خانگی با سیخ چوبی

مرحله اول: چرخ کردن گوشت

ابتدا قسمت کوبیده را باید آماده کنید برای این کار مخلوط گوشت را با ۱ عدد از پیازهای دستور که بهتر است درشت باشد را چرخ کنید بهتر است دو بار از چرخ گوشت رد کنید تا خوب منسجم شود و یا می توانید از غذاساز برای مخلوط کردن و له کردن گوشت استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه کوبیده

در ادامه مخلوط پیاز و گوشت را داخل کاسه ریخته و به آن ۴ ق غذا خوری پودر سوخاری و نمک و فلفل سیاه و ۱ ق چای خوری زعفران ساییده شده اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز دهید حداقل ۵ دقیقه طول بکشد تا گوشت حسابی منسجم شود و روی کاسه را پوشانده و در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی قسمت مرغ

حالا ران مرغ را برداشته و با چاقو گوشت مرغ را جدا کنید و به همراه دیگر پیاز چرخ کنید و یا از غذاساز استفاده کنید و داخل کاسه ریخته و به آن ۳ ق غذا خوری پودر سوخاری و نمک و فلفل سیاه و زعفران ساییده شده اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید حالا هر دو کاسه را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا هر دو گوشت ها استراحت کنند.

مرحله چهارم: پخت کباب نگینی داخل تابه

بعد از یک ساعت سیخ های چوبی مورد نظر را آماده کنید و کف تابه رژیمی را با روغن کمی چرب کنید سپس از مواد گوشتی برداشته و در دست گرد کنید (اندازه یک قلقلی درشت) و بعد از گوشت مرغ همین طوری به ترتیب کنار هم روی سیخ فشرده بزنید و داخل تابه به مدت ۱۰ دقیقه برای هر طرف بگذارید تا پخته شود سپس به همراه پلو نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت کباب نگینی تابه ای با سیخ چوبی

  1. استفاده از ران مرغ باعث می شود کباب خشک نشود.
  2. بهتر از گوشت مخلوط استفاده کنید.
  3. خوب ورز دادن مواد باعث چسبندگی مواد می شود و به راحتی روی سیخ قرار می گیرد.
  4. می توانید داخل فر نیز این کباب را تهیه کنید و یا به روی سیخ بزنید و روی زغال داغ قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای خانگی خوشمزه و آسان با سیخ چوبی
4.5 (90%) 2 votes