طرز تهیه مقلوبه پلو عربی مرغ و بادمجان خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه مقلوبه پلو

 

یکی از انواع پلوها می باشد ولی عربی و بیشتر در لبنان تهیه می شود و بسیار شبیه ته چین خودمان است ولی ماست و تخم مرغ ندارد این پلو بسیار خوشمزه مانند دیگر غذاها هم با مرغ و هم گوشت تهیه می شود و بسیار خوشمزه و سریع است و برای تنوع غذایی فوق العاده می باشد. مقبوله یا مغلوبه نیز به این غذا گفته می شود و در ترکیه نیز بسیار مشهور است. این غذا در کنار سالاد یک وعده کامل غذایی است و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است. تهیه غذاهای بین المللی بسیار کار جذابی است زیرا قرار است با فرهنگ غذایی آن کشور آشنا شوید. امروز در پارسی دی مقلوبه پلو عربی مرغ و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
بادمجان۲ عدد
گوجه۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
برگ بو۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مقلوبه پلو مرغ و بادمجان عربی

مرحله اول: پخت مرغ

شما می توانید از هر قسمت مرغ به دلخواه استفاده کنید و فرقی ندارد از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. برنج را با کمی آب و نمک خیس کنید و کنار بگذارید سپس مرغ را به همراه ادویه و نمک و برگ بو و پیاز ۴ قاچ شده و سیر حلقه شده داخل قابلمه بریزید و روی آن آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید سپس حرارت را کم کنید تا مرغ پخته شود سپس از آب مرغ خارج و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان را پوست بگیرید یا می توانید آن را خوب بشورید و پوست نگیرید و بعد حلقه ای برش بزنید و برای ۳۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید. زعفران ساییده شده را به همراه یخ خوب بگذارید تا دم بکشد و خوش رنگ شود.

مرحله سوم: جوشاندن برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید تا کم کم به جوش بیاد و مدام کف روی برنج را بگیرد سپس بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید و برنج آبکش شده را داخل کاسه ریخته و به آن زعفران دم کرده اضافه کنید و کل برنح را زعفرانی کنید.

مرحله چهارم: تهیه مقبوله پلو عربی

در ادامه کف قابلمه روغن بریزید و چرب کنید زیرا قرار است پلو کامل برگردد و سرو شود و بعد مرغ پخته شده را کف قابلمه به همراه بادمجان قرار دهید و بعد نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید و مانند ته چین آن را خوب صاف کنید روی برنج مجدد کمی مرغ پخته شده و بادمجان و گوجه حلقه شده قرار دهید و مابقی برنج را ریخته و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا مقلوبه پلو دم بکشد و در انتها برای تزئین از زرشک و خلال بادام تفت خورده می توانید استفاده کنید و یا چند عدد بادمجان سرخ کنید و کنار پلو قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مقلوبه پلو عربی

  1. می توانید از سیب زمینی نیز در بین این پلو استفاده کنید که کاملا سلیقه ای می باشد.
  2. می توانید از فلفل شیرین نیز استفاده کنید.
  3. آب مرغ باقی مانده را دور نریزید و برای استاک مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه