طرز تهیه کاپ کیک ردولوت شکلاتی خوشرنگ و مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت

 

یکی از کاپ کیک های خوش رنگ و لعاب که برای بسیاری عاشقانه می باشد و برای انواع مناسبت ها به خصوص تولدها کاربرد دارد این کاپ کیک به خاطر رنگ و ظاهر خود به این اسم لقب گرفته است شما می توانید برای تزئین از خامه قنادی زده شده یا باتر کریم استفاده کنید و یا آنقدر این کاپ زیباست که نیازی به خامه و تزئین زیادی ندارد. شما برای روز ولنتاین و روز عشق می توانید این کاپ کیک را تهیه کنید و با تاپر های مختلف تزئین کنید. بافت این کاپ کیک فوق العاده نرم و خوشمزه می باشد و رسپی آن کمی با دیگر کاپ کیک ها متفاوت است. امروز در پارسی دی کاپ کیک ردولوت شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۵۵ گرم
شکر۳/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
رنگ خوراکی ژله ای۱ ق غذا خوری
باتر میلک۱/۲ پیمانه
آرد قنادی۱ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۲ ق چای خوری
سرکه سفید۱ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت شکلاتی

مرحله اول: تهیه باتر میلک

باتر میلک همان شیر بریده شده است که در ایران وجود ندارد ولی ما به شما یاد خواهیم داد چطور در منزل این کارو انجام دهید برای شروع ۱/۲ پیمانه شیر پرچرب را داخل لیوان بریزید و به آن ۱/۲ ق چای خوری سرکه سفید اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه شکر را داخل کاسه ریخته و کره به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند و بعد پودر کاکائو که شیرین نباشد را اضافه کنید و با هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه رنگ قرمز ژله ای را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ کاملا باز شود سپس نمک را اضافه کنید و در ادامه باترمیلک مرحله اول را بریزید و هم بزنید سپس آرد را با بیکینگ پودر مخلوط و روی مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید اما برای اینکه کاپ کیک بافت پوکی داشته باشد جوش شیرین را با سرکه سفید مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید خوب هم بزنید وقتی یکدست شد مایه کاپ کیک آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک ردولوت

در ادامه داخل قالب مافین کپسول قرمز رنگ قرار دهید و یا می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید تا نیازی به قالب مافین نداشته باشید سپس کمی از نصف کمتر قالب ها را پر کنید و قالب را یکبار به سطح بکوبید تا سطح آن صاف شود سپس در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر در دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود سپس از قالب خارج و با خامه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک ردولوت

  1. بعد از گذشت ۲۵ دقیقه کاپ کیک ردولوت را چک کنید زیرا فرها متفاوت هستند ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد.
  2. برای تهیه کاپ کیک ردولوت در فر برقی و سولاردم و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. حتما از رنگ ژله ای استفاده کنید تا خوش رنگ شود.
  4. سرکه بهتر است سفید باشد.
  5. افزودن پودر کاکائو باعث خوش رنگ شدن کاپ کیک ردولوت می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت شکلاتی خوشرنگ و مجلسی و خوشمزه
5 (100%) 1 votes