طرز تهیه کیک پاستا ساده و خوشمزه با گوشت و پنیر در فر

طرز تهیه کیک پاستا

 

یکی از روش های تهیه پاستا می باشد که بسیار ترند شده و با پاستای مخصوص لوله ای تهیه می شود و درون قالب تهیه می شود و به دلخواه می توانید با انواع مواد گوشتی و مرغ و پنیر پیتزا این کیک را تهیه کنید و مهمان و خانواده را شگفت زده کنید. ماکارونی و پاستا ها همیشه یکی از غذاهای محبوب همه بوده و همیشه رسپی متفاوتی برای آن عرضه می شود. سالانه شکل های مختلفی از فرم پاستا ها را شرکت ها به بیرون می دهند که این نوع پاستا لوله ای برای این غذا بسیار مناسب است. اگر هوس پاستا کردید و دوست داشتید به یک روش جدید این غذا را تهیه کنید کیک پاستا را امتحان کنید. امروز در پارسی دی کیک پاستا با گوشت و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پاستا لوله ای۱ بسته
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا رنده شده۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲  ق غذا خوری
گوجه فرنگی۳ عدد
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
پنیر چداردر صورت دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک پاستا با گوشت و پنیر

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس در ادامه سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و ادویه ها اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد گوحه فرنگی رنده شده را اضافه کنید و تفت داده تا آب گوجه کشیده و گوشت پخته شود.

مرحله سوم: آماده سازی پاستا

داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش آید سپس کمی نمک داخل آب جوش ریخته و بعد پاستا لوله ای را ریخته به مدت ۱۱ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس آبکش کنید.

مرحله چهارم: ریختن در قالب

یک قالب کمربندی را آماده کنید و با قلمو خوب اطراف و کف قالب را چرب کنید و پاستاها را به صورت عمودی داخل قالب و در کنار هم قرار دهید باید به صورت فشرده پاستا را قرار دهید سپس مایه گوشتی را داخل لوله ها بریزید.

مرحله پنجم: پخت کیک پاستا

و بعد سطح پاستا را با پنیر پیتزا رنده شده کاور کنید و قالب را در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس کمر قالب را به راحتی باز کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پاستا

  1. می توانید از پنیر ورقه ای یا پنیر پارمزان نیز استفاده کنید.
  2. پاستا را زیاد نباید بجوشانید تا حالت خود را از دست بدهد.
  3. مقدار پنیر بنا به سلیقه می توانید تغییر دهید.
  4. می توانید این پاستا را به روی گاز و قابلمه تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک پاستا ساده و خوشمزه با گوشت و پنیر در فر
5 (100%) 1 votes