طرز تهیه پای کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و بدون ماست

طرز تهیه پای کدو حلوایی

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه از خانواده بزرگ پای می باشد. کدو حلوایی بیشتر در پاییز و زمستان برداشت می شود در آمریکا و کانادا در روز شکرگزاری این پای بیشتر تهیه می شود. رنگ زیبای زرد و نارنجی در خمیر پای همه را شگفت زده می کند. اگر در فصلی بودید که کدو حلوایی نبود می توانید از کنسروهای آن استفاده کنید. کدو حلوایی یا همان کدو تنبل بومی مناطق آمریکا شمالی است از قرن ۱۷ دستورهای آشپزی با کدو تنبل به ثبت رسیده شد اما در قرن نوزدهم پای کدو تنبل که با مخلوطی از سیب و کدو و ادویه ها بود به ثبت رسیده شد و امروزه بعد از خوردن شام در شب شکرگزاری این پای خورده می شود. امروز در پارسی دی پای کدو حلوایی بسیار خوشمزه با دارچین و بدون ماست در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد۲۵۰ گرم
کره۱۱۵ گرم
نمک۱/۸ ق چای خوری
پودر شکر۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر سرد۸۰ میلی لیتر

مواد لازم برای مواد میانی پای

پوره کدو حلوایی۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۰۰ گرم
دارچین۱ ق مربا خوری
جوز هندی۱/۲ ق چای خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه پای کدو حلوایی با دارچین بدون ماست در فر

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را خوب بشورید و از وسط به دو نیم کنید سپس محتویات داخلش را با قاشق خارج کنید سپس پوست کدوها را بگیرید و خرد کنید و به همراه ۱ فنجان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پخته و نرم شود سپس با کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز یا مخلوط کن خوب پوره کنید و بگذارید کمی خنک شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی پای

پوره کدو حلوایی را به اندازه ۲۵۰ گرم اندازه کنید و به آن تخم مرغ ها را اضافه کنید سپس شکر و دارچین و جوز هندی را افزوده با همزن برقی بزنید تا یکدست و مخلوط شود سپس در انتها خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خب مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر پای

مهم ترین نکته در تهیه خمیر تارت یا پای سرد بودن همه مواد است اصلا خمیر نباید گرما ببیند وگرنه به روغن افتاده و خراب می شود پس در هر مرحله که احساس کردید خمیر گرم شده به یخچال منتقل کنید. کره سرد را برش بزنید و به همراه آرد داخل کاسه ریخته و با چنگال خوب هم بزنید تا آرد درشت تر و کره به خورد آرد برود بهتر است از غذاساز استفاده کنید و بعد در ادامه شکر و زرده تخم مرغ را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید و در انتها شیر سرد را به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیف شود سپس خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا سرد شود.

مرحله چهارم: پخت پای کدو حلوایی

حالا خمیر پای را روی سطح آردپاشی شده با وردنه باز کنید و داخل قالب بیندازید و اضافه های دور آن را بگیرید و بعد مایه میانی را بریزید و روی آن را صاف کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا پای خوب طلایی و پخته شود در انتها با خامه قنادی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای کدو حلوایی خوشمزه

  1. مقدار شیر بسته به آرد شما ممکن است کمی کمتر باشد پس شیر را به یکباره نریزید.
  2. پای کدو حلوایی باید خوب پخته و ترد شود.
  3. هر چقدر خمیر پای سرد باشد پای تردتری خواهید داشت.
  4. اگر از خامه قنادی به جای خامه صبحانه استفاده می کنید مقدار شکر را کمتر بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پای کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و بدون ماست
4.2 (84%) 5 votes