طرز تهیه کیک هلو ساده و خوشمزه با ماست و کره در فر

طرز تهیه کیک هلو

 

یکی از انواع کیک های تابستانی می باشد که همزمان با رسیدن میوه خوشمزه و پر فایده هلو تهیه می شود البته شما به دلخواه می توانید از میوه های دیگر مانند گیلاس و یا زردآلو در کنار این میوه برای این کیک استفاده کنید. کیک هلو برای مهمانی و عصرانه بسیار دلنشین و خوشمزه است اگر طعم و مزه هلو را دوست دارید این کیک خوشمزه را حتما تهیه کنید. این کیک را مانند همه کیک ها می توانید بدون فر و در قابلمه نیز تهیه کنید. در کیک های میوه ای بهتر است از کره استفاده کنید البته اگر به طعم و مزه کره حساس هستید می توان از ماگارین نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک هلو ساده و خوشمزه با ماست و کره را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۳ پیمانه
کره۱۶۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
پوره هلو۱/۴ پیمانه
ماست۱۰۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
هلو۳ عدد درشت

طرز تهیه کیک هلو ساده با کره و ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کرده تا هوای دهی آرد انجام شود. قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کره پوک و کرم رنگ شود حتما در طی هم زدن دور کاسه با لیسک بگیرید و بگذارید تا تمام کره هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه وانیل و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس پوره هلو ( برای تهیه پوره هلو باید هلو ها را شسته هسته آن را خارج و داخل میکسر ریخته و خوب میکس کنید) افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنیدو بعد ماست را اضافه کنید در انتها مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک هلو خوشمزه

هلو ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت هلالی برش بزنید سپس مقداری از مایه کیک را بریزید و هلو ها را در خمیر فرو کنید و سپس مابقی مایه کیک را ریخته و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در طیقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا کیک پخته شود سپس از قالب خارج و روی آن کمی پودر قند بپاشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک هلو خوشمزه

  1. می توانید از مارگارین بجای کره استفاده کنید.
  2. در فر یا توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. با توجه به فرهای مختلف و دمای مختلف آن حتما کیک را بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  4. اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها ۳ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه