طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

 

یکی از ته چین های بسیار خوشمزه ایرانی سنتی می باشد که بسیار طعم و مزه خوبی دارد. شما می توانید در تهیه این ته چین مرغ را حذف کنید و اگر وجترن هستید آن را به صورت گیاهی و بدون مرغ استفاده کنید چون گاها افراد وجترن تخم مرغ یا لبنیات مصرف می کنند. دستورهای متنوعی از این ته چین وجود دارد که ما بهترین رسپی را برای شما جمع آوری کردیم. ته چین آلو اسفناج را می توانید برای مهمانی خود تهیه کنید و مهم ترین نکته تهیه ته چین ها استفاده از ماست چکیده است که اصلا نباید شل باشد. امروز در پارسی دی ته چین آلو اسفناج با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
اسفناج۱ کیلوگرم
مرغ ( سینه یا ران )۵ تکه
سیر۳ حبه
آلو۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیده۶ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، برگ بو، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را خوب بشورید و چندین بار آب داخل آن بریزید و خوب چنگ بزنید سپس با مقداری نمک خیس کنید. هسته آلو را جدا کنید و آن را در کمی آب خیس کنید شما به دلخواه می توانید از قیسی نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

مرغ ها را با کمی روغن، نمک و فلفل سیاه، زردچوبه سرخ می کنیم سپس کمی زعفران آب کرده و یک عدد پیاز خلال شده اضافه می کنیم و یک استکان آب و برگ بو ریخته درب تابه را می گذاریم با حرارت ملایم به مدت یک ساعت اجازه می دهیم تا پخته شود سپس مرغ ها را بعد از پخت بدون استخوان کنید و کمی خرد کنید.

مرحله سوم: تفت دادن اسفناج

پیاز دیگر دستور را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن سرخ کنید تا کمی سبک شود سپس سیرها را پوست گرفته و به همراه پیازها تفت دهید تا عطر سیر خارج شود اسفناج را از قبل پاک کرده و بشورید و کمی خرد کنید سپس به پیاز و سیر اضافه کنید و شروع به تفت دادن کنید تا آب اضافی اسفناج کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه مایه ته چین

در ادامه ماست را داخل کاسه ریخته و زرده های تخم مرغ را جدا کنید و به همراه زعفران فراوان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود به دلخواه برای خوش عطر و بو شدن می توانید ۱ ق غذا خوری گلاب اضافه کنید.

مرحله پنجم: تهیه ته چین الو اسفناج

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش باید کف روی آن را بگیرید و یکم زنده تر از همیشه آبکش کنید سپس مقداری از برنج را داخل مواد ته چین ریخته و هم بزنید سپس کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس برنج زعفرانی را کف آن بریزید و با کفگیر خوب صاف کنید سپس اسفناج و آلو و مرغ را روی برنج بریزید و کمی فشار دهید سپس مابقی برنج را بریزید و روی مواد ریخته و سطح برنح را صاف کنید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ۵٠ گرم کره با نصف استکان آب را روی حرارت گذاشته تا کره ذوب شده و آب و روغن بجوشد سپس روی برنج ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم قرار دهید تا برنج دم بکشد و ته چین رنگ طلایی بگیرد. سپس در ظرف مورد نظر برگردانده و با تزیین دلخواه سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت ته چین آلو اسفناج با مرغ

  1. برای خوش عطر و بو شدن ته چین می توانید در موقع افزودن اسفناج ۲ ق غذا خوری شوید اضافه کنید.
  2. می توانید از تخم مرغ کامل نیز استفاده کنید تا چسبندگی بیشتر باشد.
  3. بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید.
  4. مقدار اسفناج را به دلخواه کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه