طرز تهیه تارت سیب و دارچین خانگی فرانسوی ساده و خوشمزه در فر

طرز تهیه تارت سیب

 

یکی از تارت های بسیار پر طرفدار در سراسر دنیا می باشد، تارت در واقع یک لایه خمیر تشکیل دهنده می باشد که با انواع میوه و دسرها در سایزهای مختلف تهیه می شود. تارت ریشه فرانسوی دارد و از مشتق پای بدست آمده است و در قرن دوم در اروپا تهیه تارت بسیار رایج شده است در دنیا تارت های مختلفی وجود دارد که فیلینگ و شوری و شیرینی هر کدام متفاوت است اما تارت سیب یک دسر بسیار خوشمزه و مناسب دورهمی و تولدها می باشد که در کنار یک لیوان قهوه یا چای طعم بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی تارت سیب و دارچین خانگی ساده و خوشمزه در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت 

آرد۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
کره یا مارگارین۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی 

سیب۴ عدد
شکر سفید یا قهوه ای۱ ق سوپ خوری
کره۲۰ گرم
دارچین۱ ق غذا خوری
هل۱ ق چای خوری

طرز تهیه تارت سیب و دارچین و هل

مرحله اول: تهیه خمیر تارت

ابتدا همه مواد هم دما محیط شده باشند در ادامه کره نرم شده را به همراه وانیل و شکر ابتدا با قاشق یا چنگال هم بزنید سپس با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا کره خوب حجیم و کرم رنگ شود حتما در بین هم زدن با لیسک دور کاسه را بگیرید تا همه کره هم بخورد.

مرحله دوم: افزودن آرد

در ادامه تخم مرغ را نیز اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر هم بزنید سپس همزن را کنار بگذارید و آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید سپس کم کم روی مواد الک کنید تا خمیر جمع شود سعی کنید از لیسک برای جمع کردن خمیر استفاده کنید تا خمیر گرمای دست را حس نکند اگر نیاز بود با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و داخل کیسه فریزر قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا خمیر مسنجم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سیب ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید سپس کره را داخل تابه انداخته تا ذوب شود سپس رنده سیب ها را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا آب سیب کشیده و نرم شوند در ادامه دارچین و هل را نیز اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه تارت

بعد از گذشت ۱ ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و ۱/۳ خمیر را کنار گذاشته و مابقی خمیر را با وردنه پهن کنید و داخل قالب مخصوص تارت که از قبل کمی چرب و کاغذ روغنی انداختید قرار دهید سپس با دست خمیر را صاف کنید و اگر جای اضافه داشت برش بزنید.

مرحله پنجم: پخت تارت سیب

حالا مواد میانی خنک شده را داخل قالب ریخته و خوب صاف کنید و باقی مانده خمیر را به صورت نوار عرضی به اندازه قالب برش بزنید و روی قالب بکشید و یا می توانید از برگه سیب ورقه شده برای روی تارت استفاده کنید قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود سپس بعد از کمی خنک شدن از قالب خارج و به دلخواه روی مواد پودر قند الک کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تارت سیب و دارچین

  1. دقت کنید تا تارت کاملا خنک شده باشد سپس خارج کنید اگر داغ باشد خمیر تارت خرد می شود.
  2. اگر از قالب تارت مخصوص با کف جدا شونده استفاده می کنید نیازی به کاغذ روغنی نیست و با یک فشار به راحتی تارت را خارج کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درج کمتر تنظیم کنید.
  4. می توانید در قالب تارت های تک نفره تهیه کنید.
  5. نیازی نیست کف قالب را با چنگال سوراخ کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه