طرز تهیه رولت اسفناج ساده، خوشمزه و مجلسی با پنیر و کالباس

طرز تهیه رولت اسفناج

 

یکی از پیش غذاها بسیار خوشمزه می باشد که از اسفناج و پنیر و کالباس تهیه شده است شما می توانید برای مهمانی خود این غذای خوشمزه را تهیه کنید و یا برای شام نیز یک گزینه بسیار خوب است و شما به راحتی می توانید با کمی خلاقیت یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید. اصالت این غذا برای کشور ترکیه می باشد و بیشتر در این کشور تهیه شده است. شما به دلخواه می توانید مواد میانی را تغییر دهید و با مرغ و سبزیجات دیگر سرو کنید. این غذای خوشمزه علاوه بر طعم و مزه خوب آن از خواص اسفناح نیز بهرمند است. خواصی همچون سرشار از آنتی اکسیدان، رشد مو، تنظیم خواب و کمک به بی خوابی و هزاران خواص دیگر. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت اسفناج با پنیر و کالباس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پوره اسفناج۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
آب یا شیر۱/۴ پیمانه
آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
روغن مایع۱ ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر، فلفل سیاه، تخم گشنیزبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

پنیر ویلی یا لبنه۴۰۰ گرم
سس مایونز۲ ق غذا خوری
کالباس۵ ورقه
زیتون خرد شده۱/۴ پیمانه
شوید۱ ق غذا خوری

طرز تهیه رولت اسفناج مجلسی با کالباس و پنیر

مرحله اول: تهیه پوره اسفناج

ابتدا اسفناج ها را خوب پاک کنید و کمی خرد کنید تا راحت تر میکس شود سپس داخل میکسر یا غذاساز ریخته و بزنید تا پوره شود اگر خیلی نیاز داشت ۱ ق غذا خوری آب بریزید تا راحت پوره شود و پوره یکدست و نرمی داشته باشید.

مرحله دوم: هم زدن سفیده و زرده

در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را به همراه نمک خوب با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کف کند به همزدن ادامه دهید تا مانند خامه فرم گرفته شود یعنی زمانی که ظرف را برعکس کنید از آن بیرون نریزید.

مرحله سوم: هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه آب یا شیر و تمام ادویه و نمک و روغن مایع داخل کاسه ریخته و با همزن برنید تا از لختگی خارج شود و کمی کرم رنگ شود سپس پوره اسفناج را نیز اضافه کنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به تدریج به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و آرام و چرخشی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت رولت اسفناج

در ادامه مخلوط را داخل سینی ۳۰ در ۴۰ سانتی متری که کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و یکدست پخش کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده ۱۷۰ درجه حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید. دقت کنید که زمان پخت متغیره آنقدر بپزید تا خلال چوبی از وسط کیک تمیز خارج شود.

مرحله پنجم: تهیه مواد میانی

کالباس ها را نگینی ریز خرد کنید زیتون خرد شده و شوید و سس و پنیر را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم: تهیه رولت اسفناج با پنیر و کالباس

سینی رولت را از فر خارج کنید و رولت را روی یک حوله یا دستمال بزرگی برگردانید و کاغذ روغنی را به آرامی ازش جدا کنید و رولت را با کمک دستمال زیرش رول کنید تا خنک شود کمی صبر کنید و یا می توانید رولت را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید سپس رولت را باز کنید و از مواد میانی با پالت روی نان رولت به صورت یکنواخت بریزید بعد به آرامی مجدد رول کنید و داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و یا سلفون بکشید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید سپس روی آن را تزئین و سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه رولت اسفناج با کالباس

  1. می توانید برای مواد میانی از مخلوط مرغ ریش ریش شده و کمی زرشک و گردو استفاده کنید.
  2. بیش از اندازه رولت را داخل فر نگه ندارید که خشک شود.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه