طرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی پیش غذای فرانسوی خوشمزه

طرز تهیه کاسرول

 

کاسترول یک پیش غذای بسیار خوشمزه و یا یک صبحانه بسیار جذاب و مقوی می باشد که اصالت این غذا برای کشور فرانسه می باشد. کاسرول ها را می توانید با مرغ، گوشت، سیب زمینی، سوسیس و انواع ژامبون تهیه کنید. کاسرول ها معمولا در فر تهیه می شوند. اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید می توانید انواع کاسرول ها را تهیه کنید. تاریخچه کاسرول بسیار قدیمی می باشد در دستورهای اولیه کاسرول برنج را می کوبیدند و با مخلوط مرغ یا گوشت پر می کردند. در قرن بیستم این غذا در ایالات متحده به یک غذای رایج تبدیل شد. امروز در پارسی دی کاسرول مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
پنیر چدار۱/۲ پیمانه
پنیر موزارلا۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۴ ق غذا خوری
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
سس خردل۱ ق غذا خوری
آبلیموی تازه۲ ق غذا خوری
پودر پاپریکا۱/۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
پودر سیر۱/۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی 

مرحله اول: تهیه سس

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید. سینه مرغ را نیز بدون استخوان کنید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه سس

رب گوجه فرنگی و پاپریکا و خردل و روغن زیتون و پودر سیر و فلفل و نمک را با هم داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا سس بدست بیاد از این سس یک ق غذا خوری بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: پخت سیب زمینی

سس بدست آمده را با سیب زمینی مخلوط کنید و هم بزنید سپس داخل طرف پیرکس را کمی چرب کنید و سیب زمینی آغشته به سس را داخل ظرف بریزید و فویل مخصوص روی آن بکشید و در فر گرم شده به مدت ۱ ساعت در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و بعد۲۰ دقیقه به سیب زمینی ها سر بزنید و آنها را زیر و رو کنید.

مرحله چهارم: تفت دادن سینه مرغ

سینه مرغ را با آن ۱ ق غذا خوری سس که از قبل کنار گذاشته ایم مخلوط کنید و نیم ساعت کنار بگذارید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و سینه های مرغ را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و نرم شود.

مرحله پنچم: پخت کاسرول

سینه مرغ پخته شده را روی سیب زمینی ها که از قبل داخل فر پخته شد پخش کنید سپس پنیر چدار و موزارلا را با هم مخلوط کنید و روی مواد به صورت یکدست بریزید و در فر از قبل گرم شده تا زمانی که پنیر ذوب شده قرار دهید به همین راحتی کاسرول ما حاضر است کمی جعفری ساطوری شده برای تزئین روی کاسرول بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاسرول مرغ و سیب زمینی

  1. در انتهای پخت سیب زمینی ها فویل را بردارید تا سطح آن گریل شود.
  2. وقتی پنیر ذوب شد می توانید گریل را روشن کنید تا سطح کاسرول طلایی شود.
  3. می توانید به دلخواه از کمی ادویه آویشن نیز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از سبزیجات دیگر کنار این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی پیش غذای فرانسوی خوشمزه
3.7 (73.33%) 3 votes