طرز تهیه شربت انار خانگی ساده و خوشمزه ترش و ملس

طرز تهیه شربت انار

 

یکی از شربت های بسیار خوشمزه است که می توانید در فصل پاییز همزمان با رسیدن انار این شربت خوش رنگ و لعاب را تهیه کنید. شربت انار نیازی به مواد افزودنی و یا رنگ ندارد و به تنهایی یک شربت بسیار خوشمزه و مقوی است زیرا از خواص خوب انار بهرمند است. از خواص انار می توان به آنتی اکسیدان بسیار قوی، تاثیر ضد التهابی قوی، کاهش فشارخون، منبع غنی از ویتامین C، پیشگیری از بیمارهای قلبی، بهبود حافظه، مفید برای لاغری است. شربت انار ماندگاری زیادی دارد و می توانید تا چند ماه داخل یخچال نگهداری کنید. امروز در پارسی دی شربت انار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

انار۶ کیلو
شکر۲ پیمانه
آب لیموترش۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت انار خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی انار

ابتدا انار ها را به دو قسمت برش بزنید و شروع به دان کردن دانه های انار کنید سپس به کمک غذاساز یا آبمیوه گیری آب دانه های انار را بگیرید و از صافی رد کنید تا ذرات درشت انار خارج و آبی یکدست داشته باشید در ادامه کف روی آب انار را بگیرید این کار در کیفیت نهایی شربت تاثیر دارد.

مرحله دوم: جوشاندن شربت

دانه های انار را با شکر مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید (برای هر ۳ لیوان آب انار شیرین ۱ پیمانه شکر لازم است) در ادامه آب لیموترش تازه را نیز بگیرید و اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه شربت انار

باید حدود شربت نصف میزان ریخته شده شود و امکان دارد حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان ببرد تا شربت به قوام برسد. بعد از غلیظ شدن شربت از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و در روزهای گرم تابستان نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه شربت انار خانگی

  1. میزان افزودن شکر به ترشی و شیرینی انار بستگی دارد و می توانید کم و زیاد کنید.
  2. می توانید به جای استفاده از شکر از عسل نیز استفاده کنید.
  3. دقت کنید شربت به قوام برسد وگرنه شکرک خواهد زد.
  4. در یخچال حدود ۸ ماه قابل نگهداری می باشد.
  5. حدود بین ۷۰۰ تا ۱ کیلوگرم مقدار فوق به شما شربت انار می دهد.
  6. افزودن آب لیموترش باعث تعادل در مزه و شکرک نزدن شربت می شود و بهتر است از لیموی تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه