طرز تهیه شیرینی رسپیری یا ونیزی خوشمزه با طعم نسکافه با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی رسپیری

 

ونیزی یکی از گزینه خوشمزه شیرینی ها نوروزی می باشد که ماندگاری بالایی بدلیل استفاده نکردن از تخم مرغ دارد و بسیار بافت نرم و لطیف دارد به گونه ای که در دهن آب می شود. شیرینی رسپیری برای کسانی که طعم و مزه نسکافه را دوست دارند بسیار دلچسب و خوشمزه می باشد. مانند دیگر شیرینی های نوروزی می توانید شیرینی رسپیری را بدون فر نیز تهیه کنید. شیرینی رسپیری نسکافه ای خیلی زود حاضر می شود و پیشنهاد می کنیم اگر طعم و مزه قهوه یا نسکافه را دوست دارید این شیرینی را در ایام عید تهیه کنید و در کنار خانواده و مهمانان عزیزتان میل کنید. امروز در پارسی دی شیرینی رسپیری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره یا مارگارین۲۲۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم (۱/۳ پیمانه)
آرد قنادی۲۲۵ گرم (۱ پیمانه + ۱/۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه)
نشاسته ذرت۵۰ گرم (۱/۲ پیمانه سرخالی)
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نسکافه دانه درشت۲.۵ ق چای خوری
آب جوش۱ ق غذا خوری
شکلات چیپسی نسوزبرای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ونیزی با طعم نسکافه

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا مارگارین یا کره را که از قبل داخل دمای محیط قرار داده و نرم شده را به همراه پودر قند و وانیل را به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا سبک و روشن و حجمش دو برابر شود ( حتما باید مارگارین یا روغن قنادی در دمای محیط نرم شود و کاملا همزده شده و حجمش دو برابر شود تا شیرینی راحت ماسوره بخورد وگرنه خمیر سفت شده و خمیر به سختی از قیف خارج می شود و حتما بین هم زدن کاسه دور گیری کنید).

مرحله دوم: افزودن نسکافه

نسکافه را در آب جوش حل کرده و صبر کنید خنک شود سپس به مخلوط کره و پودر قند اضافه و یکی دو دقیقه دیگر  با همزن برقی با سرعت تند هم بزنید تا یکدست شود در ادامه نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد و ماسوره زدن

آرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و هم زده تا مانند خمیر نرم و لظیف شود سپس خمیر بدست آمده را داخل قیف یکبار مصرف با ماسوره ستاره ریخته و در سینی فر بدون نیاز به چرب کردن و کاغذ روغنی ماسوره بزنید (حتما با فاصله از هم) سپس روی هر شیرینی یک شکلات چیپسی نسور قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی ونیزی با فر

فر را روشن کنید تا گرم شود در این مدت سینی شیرینی ها را بمدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار داده  تا شکوفه ها کمی سفت تر شوند سپس مستیقم داخل فر در دمای ۱۷۵ درجه قرار داده تا زمانی که شیرینی ها را اگر تکان دهید به راحتی جا به جا شوند. سپس از فر خارج کنید و کمی که خنک شد از روی سینی بردارید.

پخت شیرینی رسپیری بدون فر

برای پخت شیرینی رسپیری بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و دمکنی بگذارید تا گرم شود سپس داخل قابلمه یک سه پایه مانند قرار داده و سینی مورد نظر شیرینی را روی سه پایه بگذارید و مجدد دمکنی را قرار داده و صبر کنید تا شیرینی رسپیری پخته شود.

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی رسپیری نسکافه ای

  1. با این مقدار گفته شده حدود نیم کیلو شیرینی خواهید داشت.
  2. در ظرف دربسته در جای خنک تا سه هفته ماندگاری دارد.
  3. حتما از شکلات چیپسی نسوز استفاده کنید تا در هنگام قرار دادن در فر آب نشود.
  4. از روغن های نیمه جامد برای تهیه این شیرینی رسپیری استفاده نکنید زیرا امکان وا رفتن شیرینی وجود دارد.
  5. از نسکافه درشت استفاده کنید و از نسکافه فوری استفاده نکنید زیرا طعم و مزه خالص به این شیرینی نمی دهد.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه