طرز تهیه سبزه بنفش متفاوت و زیبا برای هفت سین 1403

طرز تهیه سبزه بنفش

 

دوست دارید برای عید نوروز امسال یک سبزه خوشرنگ و متفاوت تهیه کنید که فوق العاده به هفت سین شما زیبایی می بخشد و برای تزیین گزینه خوبی می باشد کافی است شما از بذر ترب استفاده کنید تا این سبزه خوشرنگ را داشته باشید و بعد از سبز شدن و اتمام عید نوروز می توانید قیچی کنید و به عنوان سبزی در سالاد یا سبزی خوردن خود استفاده کنید. سبزه یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین می باشد که نماد طبیعت و سر زندگی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه بنفش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عدس

 

مواد لازم

بذر ترب بنفش یا قرمز۱ بسته
آببه مقدار لازم
گلدان۱ عدد

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه خاکشیر

 

طرز تهیه سبزه بنفش

مرحله اول: خیس کردن بذر

ابتدا باید از گل فروشی ها یا بذر فروش ها یک بسته بذر ترب بنفش یا قرمز بگیرید و بعد بذر را داخل یک کاسه ریخته و با مقداری آب برای ۲ ساعت خیس کنید و بعد از دو ساعت داخل آبکش بریزید تا آب اضافه خارج شود.

مرحله دوم: کاشت سبزه

دو تا ظرف یک بار مصرف را بردارید و یکی را سوراخ کنید یک توری یا پنبه قرار دهید و داخل ظرف زیری کمی آب بریزید و بذر ترب را به طور یکنواخت پخش کنید هرچقدر تراکم بیشتر باشد سبزه شما پر پشت می شود و بعد یک کاور روی ظرف قرار دهید کاور باید به طوری باشد که اصلا نور از آن عبور نکند می توانید از درب یک ظرف استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه سبزه بنفش

روی بذر ها را حتما آب اسپری کنید و برای چند روز آبیاری کنید تا بذر ها جوانه بزند و بعد از این که جوانه زد برای این که ریشه ها در هم طنیده شود روی ظرف یا همان دربی که روی آن قرار دادید دوتا آجر قرار دهید و برای ۱ روز بگذارید تا و چند روز آب اسپری کنید تا رطوبت سبزه حفظ شود و بعد از چند روز که سبزه خوب رشد کرد باید داخل ظرف زیری آب بریزید تا آب سبزه از طریق رطوبت ریشه ها حفظ شود و حتما سبزه را به جای پر نور انتقال دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه گندم

 

فوت و فن های کاشت سبزه بنفش

  1. می توانید این سبزه را داخل خاک نیز تهیه کنید ولی بدین روش زیبا تر است.
  2. بعد از ریشه زدن می توانید داخل یک ظرف قرار دهید و برای سفره هفت سین تزیین کنید.
  3. رطوبت بذر ها باید در ۴ الی ۵ روز اول کاملا حفظ شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عروسکی با بطری نوشابه

از
2
دیدگاه