طرز تهیه ژله میان تهی با میوه شیک، مجلسی و آسان گام به گام

ژله میان تهی

ژله ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و در طرح های مختلفی برای مهمانی ها تهیه می شوند که یکی از آن ها ژله میان تهی می باشد. شما می توانید این ژله شیک و مجلسی را برای مهمانی های خود تهیه کنید و در هر رنگ و طعمی که دوست دارید به همراه میوه مورد علاقه خود تزیین کنید. تهیه این ژله شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی خیلی راحت است و با رعایت کردن نکات مهم تهیه این ژله می توانید به آسانی تهیه کنید. برای تهیه ژله میان تهی باید از ظرف شیشه ای استفاده کنید تا شکل و ظاهر آن مشخص باشد، شما می توانید از لیوان های شیشه های پایه دار استفاده کنید تا ظاهر شیک تری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله میان تهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر ژله۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
آب سرد۱ لیوان
سلفونبه مقدار لازم

طرز تهیه ژله میان تهی

مرحله اول: آماده سازی ژله

ژله را داخل یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات ژله حل شود و بعد آب سرد را اضافه کنید و باید زله را بن ماری کنید بدین ترتیب که کاسه ژله را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژله حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا ژله بن ماری شود.

مرحله دوم: تهیه ژله ردیف اول

در باید ۱/۳ لیوان ها را با ژله مورد نظر پر کنید و در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و سفت شود حالا باید ۱/۳ دیگر از ژله باقی مانده را روی ژله قبلی بریزیدو  روی لیوان مورد نظر را سلفون بکشید و خوب فیکس کنید می توانید از چسب شیشه ای استفاده کنید و دور تا دور سلفون را نیز فیکس کنید و لیوان را به صورت وارانه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ژله میان تهی

در ادامه زمانی که ژله دوم کاملا بسته شده باید لیوان را از یخچال خراج کنید و سلفون را بردارید به همین راحتی ژله میان تهی شما حاضر شده است می توانید به دلخواه زمانی که ژله لایه اول را می ریزید میوه را روی آن قرار دهید و بعد لایه بعدی را بریزید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

اگر دوست دارید ژله به صورت افقی میان تهیه شود باید :

حالا برای ژله های افقی لیوان ها را از ژله پر کرده تا نیم بند شود و بعد به دلخواه میوه مورد نظر راروی سطح ژله گذاشته و بعد حدود ۲ قاشق ژله مایع را بر روی میوه ها ریخته تا میوه به ژله های قبلی فیکس شود و بعد دوباره در یخچال گذاشته بعد از اینکه ژله کاملا بسته شد مقدار کمی از ژله های مایع خنک شده دیگر را بر روی ژله های قبلی ریخته و روی سطح لیوان را با سلفون محکم بسته و لیوان رابرگردانده و در یخچال گذاشته تا بسته شود و در حالت عمودی مقدار دیگری از ژله های مایع خنک شده را در ظرف ریخته و درست برعکس جهت قبل به صورت افقی در یخچال گذاشته تا بسته شود.

فوت و فن های دستور تهیه ژله میان تهی

  1. اگر می خواهید از میوه استفاده کنید باید صبر کنید ژله لایه اول نیم بند شود و بعد روی آن قرار دهید تا خوب فیکس شود و بعد چند قاشق ژله روی آن بریزید تا ثابت بافی بماند.
  2. برای زیبایی کار می توانید از دو رنگ ژله استفاده کنید تا ظاهر شیک تری داشته باشد.
  3. سلفون له خاطر حالت روغنی که دارد برای پوشاندن روی لیوان گزینه عالی می باشد.
  4. می توانید روی ژله را با خامه نیز تزیین کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ژله میان تهی با میوه شیک، مجلسی و آسان گام به گام
5 (100%) 1 votes