آلوچه را چطوری خشک کنیم؟ طرز خشک کردن گوجه سبز در فر و آفتاب

طرز خشک کردن گوجه سبز

 

گوجه سبز یکی از میوه های بهاری و فوق العاده محبوب و پر طرفدار است که شما می توانید از آن انواع لواشک و ترشی را تهیه کنید و برای بالانس کردن مزه های غذا به عنوان یک چاشنی استفاده کنید. خشک کردن گوجه سبز به روش های مختلفی انجام می شود شما می توانید از آفتاب کمک بگیرید یا داخل فر و سرخ کن یا هواپز خود قرار دهید تا با سرعت بیشتری گوجه خشک تهیه کنید و داخل شیشه ریخته و بهتر است برای تازه مانده در یخچال قرار دهید زیرا امکان کرم افتادن در جای گرم کابینت هست. شما می توانید آلوچه را به راحتی و به صورت سالم و بهداشتی در خانه خشک کنید و برای طعم کردن غذا مانند دلمه یا مرغ و ترش واش استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز خشک کردن گوجه سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آلوچه۱ کیلوگرم
نمک۲  ق غذا خوری
روغن۲ ق غذا خوری

طرز خشک کردن گوجه سبز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلوجه های را خوب بشورید و دم آن را بگیرید تا بعد از خشک شدن راحت تر استفاده کنید. یک قابلمه آب پر کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و زمانی که قل زد باید نمک و روغن (افزودن روغن باعث می شود آلوچه ها بعد از خشک شدن براق باشند) را اضافه کنید و آلوچه ها را داخلش ریخته و برای ۱ دقیقه بگذارید بجوشد و بعد از آب خارج کنید و روی یک پارچه قرار دهید یا داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه کاملا خارج شود.

مرحله دوم: طرز خشک کردن گوجه سبز در آفتاب

برای خشک کردن در آفتاب باید از یک آبکش استفاده کنید تا هوا بخورد و بعد مقابل آفتاب قرار دهید و برای ۴ روز صبر کنید تا کاملا خشک شود در این روش حتما هر چندگاهی آلوچه ها را زیر و رو کنید و بهتر است روی هم نباید تا خوب خشک شود و اصلا از سینی استفاده نکنید زیرا هوا نمی خورد و امکان خراب شدن است.

مرحله سوم: طرز خشک کردن گوجه سبز در فر

برای خشک کردن در فر باید آلوچه ها را بعد از خشک شدن روی سینی فر قرار دهید و در دمای خیلی کم فر خود قرار دهید و برای ۱ ساعت صبر کنید و در طول این مدت زیر و رو کنید و هر موقع نیاز بود خارج کنید، برای خشک کردن در سولاردم نیز باید روی حالت کانوکشن قرار دهید و دمای ۱۲۰ درجه را انتخاب کنید و برای ۴۰ دقیقه زمان دهید تا حسابی خشک شود.

فوت و فن های طرز خشک کردن گوجه سبز

  1. افزودن نمک دلخواه است و می توانید آن را حذف کنید.
  2. حتما بعد از خشک شدن در یخچال نکهداری کنید.
  3. خشک شدن در آفتاب به شدت آفتاب حیاط شما بستگی دارد و حتما به آن سر بزنید و بهتر است یک توری روی آن انداخته تا حشرات روی آن نباشند و یا می توانید بعد از خشک شدن و موقع استفاده آب بگیرد.
  4. برای خشک کردن در سرخکن یا هواپز نیز باید دما کم باشد و حتما سر بزنید تا نسوزد.
  5. می توانید آلوچه را هسته گیری کنید و اسلایس کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه