طرز تهیه خاگینه گل سرخ (گل محمدی) قالبی و خوش طعم با گردو در فر و تابه

خاگینه گل سرخ

 

خاگینه ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید خیلی ساده این خاگینه ها را در خانه تهیه کنید. خاگینه ها به دو روش پخته می شوند شما می توانید مواد را داخل تابه بریزید و بپزید و یا می توانید داخل قالب های سیلیکونی طرح دار ریخته و در فر قرار دهید و بعد از سرو شربت را روی آن بریزید و سرو کنید که روش دوم کمی مجلسی تر می باشد. خاگینه گل سرخ طعم و عطر فوق العاده ای دارد و شما می توانید با گلبرگ های گل محمدی این خاگینه خوشمزه را در خانه تهیه کنید. برای تهیه شربت می توانید به دلخواه از یک قوطی شیر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه گل سرخ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد درشت یا ۵ عدد متوسط
گلبرگ خشک شده۱ پیمانه
گردو۱۰۰ گرم
نمک۱ پنس
ماست۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
روغن و کرهبرای سرخ کردن

مواد لازم برای تهیه شهد

شکر۱.۵ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب۴ ق غذا خوری
آبلیموترش تازه۱ ق مربا خوری

طرز تهیه خاگینه گل سرخ

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت خاگینه را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا کمی شکر حل شود و بعد روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و زمانی که شکر داخل آب حل شد نوبت اضافه کردن گلاب و آبلیمو تازه می باشد و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم مخلوط کردن مواد

گردو را کمی وردنه بکشید تا خرد شود و دندان گیر باشد می توانید گردو را آسیاب یا پودری کنید. تخم مرغ ها را با همزن برقی و کمی نمک بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد ماست را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ترکیب آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید گل سرخ و گردو را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خاگینه گل سرخ

در ادامه مایع خاگینه تهیه شده می توانید در فر یا تابه تهیه کنید، برای پخت در تابه باید داخل آن کمی روغن و کره بریزید و از مواد خاگینه داخل تابه بریزید و صاف کنید و دمکنی روی تابه قرار دهید و با حرارت کم زمان دهید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و در انتها وقتی پخته شد باید شهد را روی خاگینه بریزید و بعد از ۲ ساعت سرو کنید. برای پخت در فر نیز مواد را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه خاگینه گل سرخ

  1. بعد از برگردانند خاگینه اگر احساس کردید روغن آن کم می باشد یکی دو قاشق دوباره روغن اضافه کنید ( بعد از این که خاگینه را بر می گردانید ، تو ماهیتابه برش بزنید این طوری شهد بهتر جذب می شود).
  2. می توانید از کمی شیر عسلی نیز داخل شهد خاگینه استفاده کنید.
  3. می توانید گردو را حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خاگینه گل سرخ (گل محمدی) قالبی و خوش طعم با گردو در فر و تابه
3 (60%) 3 votes