طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی شیک و مجلسی با ژله آلوورا بدون شیر

طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی

 

ژله ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید در طعم و مزه های مختلف این ژله را در خانه و برای مهمانی ها تهیه کنید. ژله ویترینی گزینه بسیار خوبی برای مهمانی ها و مراسمات مختلف است و شما می توانید خیلی راحت و آسان این ژله در قالب های مختلف تهیه کنید. بهتر است برای تهیه زله از قالب های فلزی استفاده کنید یا قالب های پلاستیکی که برای خارج کردن آسان تر است. شما می توانید این ژله ویترینی توت فرنگی را با آلوورا تهیه کنید یا از ژله توت فرنگی استفاده کنید و به دلخواه از خلال پسته برای تزیین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت فرنگی۵۰۰ گرم
ژله آلوورا۲ بسته

طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و داخل فریزر قرار دهید تا ژله را در انتها راحت تر خارج کنید. برگ سبز توت فرنگی را بگیرید و داخل یک لگن آب ریخته و خوب با دست تمیز کنید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و یا روی یک دستمال نخی پهن کنید.

مرحله دوم: آماده سازی ژله

در ادامه باید ژله آلوورا را با ۲ لیوان آب جوش حل کنید و بن ماری کنید، بدین ترتیب که روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژله ذوب شود و یا می توانید داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد برای ۱ دقیقه قرار دهید و بعد ۱/۳ ژله را کف قالب مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود یعنی شبیه سفیده تخم مرغ شود.

مرحله سوم: افزودن توت فرنگی

بعد یک ردیف توت فرنگی را به ترتیب و کنارهم کف بچینید و از ژله الورای آماده و سرد شده روش بریزید و دوباره داخل بخچال قرار دهید تا کمی سفت شود (توت فرنگی های کف قالب را با قسمت انتهایی سبزش بگذارید تا جلوه بیشتری داشته باشد و برای قسمت های دیگه دم سبز انتهاییش رو جداکنید).

مرحله چهارم: تهیه ژله ویترینی توت فرنگی

ژله دوم را هم به همین ترتیب درست کنید و اجازه بدید از دما بیوفتد، مابقی توت ها را داخل قالب بچینید طوری که تمام قالب با توت فرنگی پر شود و بقیه ژله الورا را روش بریزید و دوباره داخل بخچال قرار دهید تا ببنده و سفت شود.،برای برگردوندن ژله هم کافیه از یک کاسه ابجوش برای چند ثانیه استفاده کنید تا به راحتی از قالب جدا شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ژله ویترینی توت فرنگی

  1. برای خارج کردن ژله می توانید انتهای آن را کمی سشوار بگیرد.
  2. بهتر است دیس مورد نظر که ژله را بر می گردانید مرطوب باشد تا بتوانید دسر را جابجا کنید.
  3. می توانید از خلال پسته برای تزیین استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی شیک و مجلسی با ژله آلوورا بدون شیر
3.5 (70%) 2 votes