طرز تهیه پیچ خرما با روکش حلوا زعفرانی شیک و مجلسی برای مراسم ختم

پیچ خرما

 

دست پیچ خرما یا پیچ خرما از ترکیب های بسیار خوشمزه که از مخلوط کردن حلوا زعفرانی با خرما بدست می آید و شما می توانید این پیچ خرما را با برای مهمانی ها و افطاری های خود و یا برای مراسمات ختم تهیه کنید و از طعم بی نظیر و ترکیب این دو لذت ببرید. پیچ خرما را می توانید با حلوای زعفرانی یا سیاه و یا هر نوع حلوای که دوست دارید استفاده کنید و به دلخواه داخل خرما گردو بزنید و سرو کنید تا پذیرایی شیک و ساده ی داشته باشید و یا می توانید داخل ظرف های یک بار مصرف قرار دهید و برای نذری های خود پخش کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیچ خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۱ پیمانه
آرد نخودچی پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب۱/۳ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
کره۵۰ گرم
روغن۱/۲ پیمانه
خرما۴۰ عدد
گردوبه مقدار لازم

طرز تهیه پیچ خرما

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید، برای این کار باید آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد که شروع به جوشیدن کرد باید گلاب و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید، برای تهیه حلوا ها نیاز نیست شربت به غلظت برسد.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد سفید الک شده داخل تابه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود تا یکم تغییر رنگ دهد سپس بهش آرد نخودچی اضافه کنید و در حد این که خامی آن گرفته شود ، بهش کره و روغن اضافه کنید مرتب هم بزنید تا کره و روغن به خورد آرد برود.

مرحله سوم: تهیه حلوا

در ادامه باید شربت تهیه شده در مرحله اول را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا جایی که حلوا وسط قابلمه جمع شود و یک خمیر منسجم به دست بدست بیاید و زمانی که دو دسته قابلمه را بگیرید حلوا به راحتی گهواره شود و به چپ و راست برود.

مرحله چهارم: تهیه دست پیح خرما

در ادامه باید هسته خرما را خارج کنید و می توانید برای این که ظاهر خرما خراب نشود از یک نی برای خارج کردن هسته استفاده کنید و داخل خرما را به دلخواه با گردو پر کنید. حلوا را بین دو نایلون با کمک وردنه باز کنید و با توجه به پهنای خرما از حلوا برش بزنید و روی کنید و در آخر هم با یک کاتر شیرینی روی حلوا طرح بزنید و با خلال پسته سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیچ خرما

  1. بعد از افزودن آرد نخودچی نباید زیاد تفت دهید چون زود تلخ شدن آن می شود.
  2. می توانید از هر نوع حلوای که دوست دارید با شیره خرما یا انگور استفاده کنید.
  3. چون خود حلوا شیرین است بهتر است از خرما کم شیرین استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پیچ خرما با روکش حلوا زعفرانی شیک و مجلسی برای مراسم ختم
3 (60%) 4 votes