طرز تهیه کباب مشهدی (کباب دیگی) لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه کباب مشهدی

 

یکی از کباب های بسیار معروف و خوشمزه است که عطر و طعم فوق العاده ای دارد و در مشهد در کنار غذاهای فوق العاده این شهر تهیه می شود. مشهد دارای تنوع غذایی زیادی است به خصوص در کباب ها مخصوصا شیشلیک، چنجه، فیله و برگ … که طعم بسیار لذیذی دارد. همراه با این کباب خوشمزه یک ویدیو آموزشی بسیار ساده کاربردی نیر در انتها پست می توانید مشاهده کنید. این کباب خوشمزه را می توانید با انواع سبزیجات تهیه کنید و برای نهار یا شام همراه با نان تازه و سبزیجات سرو کنید. کباب مشهدی به صورت لایه ای داخل قابلمه چیده می شود و با همراه با بخار کم پخته و سبزیجات نرم می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب مشهدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه۱ عدد
 فلفل دلمه۱ عدد
فلفل تند۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص 

رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آب جوش۱/۲ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
روغن مایع۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب مشهدی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. گوشت را داخل یک کاسه ریخته و با پیاز رنده شده و نمک و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید و ورز دهید تا گوشت یکدست شود. حالا به اندازه گردو از مواد بردارید و دست گرد کنید و بعد کمی پهن کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیحات

سیب زمینی را بشورید و پوست بگیرید و بعد به صورت حلقه ای خرد کنید. در ادامه فلفل دلمه را نیز خرد کنید و گوجه و هویج را خوب بشورید و به دلخواه پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنیدو می توانید برای برش دادن از کاتر طرح دار استفاده کنید.

مرحله سوم: چیدن مواد در قابلمه

کف قابلمه مورد نظر کمی روغن بریزید. حالا باید به ترتیب مواد را روی هم بچینید. از سیب زمینی شروع کنید و بعد هویج و پیاز باقی مانده و حلقه شده و بعد گوشت و در نهایت گوجه و فلفل دلمه و در انتها روی مواد ۱ عدد فلفل تند قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کباب مشهدی

در ادامه باید سس را اضافه کنید. برای تهیه سس باید رب گوجه فرنگی باید رب را به همراه همه مواد گفته شده برای تهیه سس مخلوط کنید و هم بزنید تا رب باز شود. حالا سس را روی مواد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت با شعله خیلی کم مواد پخته و سس غلیظ شود. کباب مشهدی یا تاس کباب مشهدی ما آماده شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کباب مشهدی سالم و لذیذ

  1. می توانید به دلخواه فلفل تند را حذف کنید.
  2. این کباب در کنار نان تازه یا پلو زعفرانی فوق العاده خوشمزه می شود.
  3. در تهیه این کباب باید بسته به سفتی و دیر پز بودن سبزیجات آن را روی هم قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه