طرز تهیه ساندویچ بوقلمون خانگی خوشمزه با سینه بوقلمون و گردو

طرز تهیه ساندویچ بوقلمون

 

یکی از انواع ساندویچ ها می باشد که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و مزه و طعم بسیار خوبی دارد و برای کسانی که گوشت بوقلمون مصرف می کنند بسیار جذاب و خوشمزه می باشد. گوشت بوقلمون جزء دسته گوشت هایی می باشد که امروزه توجه بیشتری به آن نسبت به قبل می شود به خصوص در ایران. بوقلمون جزء پرنده های بوی آمریکایی می باشد و منبع خوبی از پروتئین به شمار می رود و به دلیل اینکه بعد از پخت حجم و اندازه خود را از دست نمی دهند بیشتر مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است و در تهیه انواع نذری ها به جای مرغ یا گوشت قرمز استفاده می کنند. اما بوقلمون منبع خوبی از ویتامین B می باشد و برای پوست و مو نیز بسیار موثر است و برای ورزشکاران نیز مفید است. امروز در پارسی دی ساندویچ بوقلمون خانگی خوشمزه با گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه بوقلمون۱ عدد
پیاز۱ عدد
ساقه کرفس۳ عدد
برگ بو۳ عدد
گردو۱/۴ پیمانه
ذرت مکزیکی۱/۴ پیمانه
ساقه پیازچه۵ عدد
ترپچه۵ عدد
خیارشور۳ عدد
کاهوبه مقدار لازم
سس مایونز و سس خردلبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ بوقلمون خانگی خوشمزه با گردو

مرحله اول: پخت بوقلمون

ابتدا برای تهیه این ساندویچ باید بوقلمون را بپزید برای این کار سینه بوقلمون را به همراه ساقه کرفس خرد شده و برگ بو و پیاز ۴ قاچ شده داخل قابلمه ریخته ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بوقلمون پخته و نرم شوند می توانید برای سرعت در آشپزی از زودپز استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی بوقلمون

در ادامه باید حدود ۱ الی ۲ ق آب داخل قابلمه بماند و کاملا غلیظ شود. گوشت پخته بوقلمون را داخل سبد قرار دهید تا خنک شود سپس با دست یا هر وسلیه ای که در دسترس دارید آن را ریش ریش یا با چاقو ریز خرد کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد ساندویچ بوقلمون

در ادامه گردو ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و داخل فر یا تابه کمی تست کنید تا بوی خامی آن از بین برود. ذرت را از قبل تمیز کنید و بخارپز کنید و بگذارید تا خنک شود. خیارشور را نگینی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ بوقلمون

حالا داخل یک کاسه گوشت خرد شده بوقلمون را با کمی سس مایونز و سس خردل خیارشور نگینی ریز شده و آب گوشت بوقلمون باقی مانده در قابلمه همان در حد ۲ ق غذا خوری پیازچه خرد شده و تربچه خرد شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید سپس نان باگت را باز کنید مقداری از مواد ساندویچ را قرار دهید سپس کمی کاهو خرد شده و به دلخواه گوجه نیز اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ بوقلمون

  1. این ساندویچ بوقلمون در دسته ساندویچ های سرد قرار دارد و در تابستان و گرمی هوا بسیار خوشمزه می باشد.
  2. برگ بو را حذف نکنید زیرا باعث گرفتن بوی زهم بوقلمون می شود.
  3. افزودن سبزیجات به این ساندویچ بوقلمون سلیقه ای است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ساندویچ بوقلمون خانگی خوشمزه با سینه بوقلمون و گردو
4.7 (93.33%) 3 votes