طرز تهیه ماهی تیلاپیا خوشمزه و مجلسی به صورت کبابی و سوخاری

طرز تهیه ماهی تیلاپیا

 

یکی از انواع ماهی بسیار خوشمزه و راحت است زیرا پوست ندارد و استخوان بسیار کمی دارد و بهترین گزینه برای گریل کردن و کباب کردن و سوخاری کردن است طعم و مزه این ماهی ملایم است و یک منبع سالم از پروتئین در نظر گرفته شده است بیش از ۱۳۵ کشور در دنیا در حال پرورش این ماهی هستند و چین در بین همه کشورها بیشتر تولید کننده این ماهی می باشد اگر اصول پرورشی به شیوه صحیح باشد برای بدن شما اصلا مضر نیست و میزان پروتئین بالا و کالری کمی که دارد برای کسانی که قصد لاغری دارند مناسب است ولی بدلیل داشتن امگا۶ برای بیماران قلبی توصیه نمی شود. روش های مختلفی برای تهیه تیلاپیا وجود دارد شما می توانید همراه با پلو زعفرانی یا سبزی پلو این ماهی را سرو کنید. امروز در پارسی دی ماهی تیلاپیا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماهی تیلاپیا۳ تکه
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
سرکه۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
پودر سوخاری۱ پیمانه
آرد۱ پیمانه
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، ادویه ماهیبه مقدار لازم

طرز تهیه ماهی تیلاپیا کبابی و سوخاری برای مهمانی ها

مرحله اول: آماده سازی ماهی تیلاپیا

ابتدا ماهی را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید اگر دوست دارید فیله های ماهی را خرد کنید می توانید هر کدام را به دو قسمت تقسیم کنید و یا می توانید به صورت درسته آن را تهیه کنید و صبر کنید تا خشک شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن ماهی تیلاپیا

در ادامه ماهی را داخل یک ظرف قرار دهید. پیاز و سیر را بعد از پوست گرفتن خرد کنید و به همراه آبلیمو و سرکه و زعفران و روغن زیتون و ادویه ها و نمک به ماهی اضافه کنید و حالا مواد را با ماهی خوب ورز دهید و در ظرف را بگذارید و برای ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: طرز تهیه ماهی تیلاپیا سوخاری

برای روش پخت اول که سوخاری می باشد ماهی را از مواد مرینت یا همان پیاز و سیر جدا کنید و آرد و پودر سوخاری را در بشقاب های جداگانه بریزید و ابتدا ماهی را داخل آرد سپس در سوخاری بغلطانید و داخل روغن داغ سرخ کنید و به همراه پلو و یا نان و دورچین مختلف سرو کنید.

مرحله چهارم: طرز تهیه ماهی تیلاپیا کبابی

برای کبابی کردن این ماهی می توانید از فر کمک بگیرید و یا روی زغال تهیه کنید بدین صورت که ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس سینی را کمی چرب کنید و ماهی مزه دار شده را روی سینی قرار دهید و کمی با زعفران رومال کنید سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته شود و برای زغال نیز می توانید از توری استفاده کنید و روی زغال کباب کنید.

فوت و فن های دستور تهیه ماهی تیلاپیا

  1. می توانید از آب نارنج تازه به جای آب لیموترش استفاده کنید.
  2. سرکه در گرفتن بوی زهم ماهی بسیار موثر است.
  3. می توانید از کمی رزماری نیز برای مزه دار کردن ماهی استفاده کنید.
  4. دقت کنید ماهی نباید در مواد مرینیت زیاد بماند وگرنه بافت خود را از دست می دهد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه

  • Silvia ۳ ماه پیش

    سلام روز بخیر نیازی نیست ماهی را در زرده تخم مرغ بغلتونیم ؟؟؟ و پودر پیاز بهتر است یا همان پیاز خام؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ ماه پیش

      نه اصلا ترکیب تخم مرغ با ماهی خوب نیست و پیاز خام بهتر

      پاسخ