طرز تهیه پیاز کاراملی خوشمزه برای ساندویچ، ماهیچه و همبرگر و …

طرز تهیه پیاز کاراملی

 

یکی از تکنیک مهم آشپزی می باشد که بسیار پر کاربرد است. اصالت این پیاز برای کشور فرانسه می باشد اما چرا به این نوع تکنیک و تهیه پیاز کاراملی گفته می شود در طول زمان کاراملی شدن مولکول های بزرگتر قند در پیاز به مولکول های کوچک تر تجزیه می شوند به همین دلیل پیاز کاراملی طعم شیرین تری نسبت به نمونه خام دارد و شما می توانید برای تهیه انواع ساندویچ ها غذاها و استیک ها استفاده کنید و در واقع یک پایه آشپزی حساب می شود. اما پیاز کاراملی با پیاز داغ متفاوت است زیرا پیاز کاراملی طی فرآیند طولانی حداقل ۱ ساعت زمان می برد تا به شکل کاراملی شود اما تهیه پیاز داغ زمان خیلی کمتری می برد شما به دلخواه می توانید از انواع پیاز ها برای کاراملی شدن استفاده کنید زرد، بنفش، سفید ولی دقت کنید اگر از پیاز شیرین استفاده می کنید شکر را حذف کنید. پیاز کاراملی اصلا مضر نیست زیرا دارای کالری کم و فیبر زیادی است و مانند همه پیازها برای بدن انسان مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیاز کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پیاز۴ عدد
روغن زیتون۴ ق غذا خوری
کره۴۰ گرم
شکر۱ ق چای خوری
سرکه بالزامیک۱ ق چای خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه پیاز کاراملی برای انواع غذاها

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید پیازها را به صورت مرتب خرد کنید بدین صورت که پوست بگیرید و بشورید سپس از وسط به دو نیم کنید قسمت بالایی پیاز را جدا کنید و با چاقو به صورت خلالی یکدست نه خیلی درشت نه ریز برش بزنید.

مرحله دوم: افزودن کره و روغن

داخل یک تابه با ارتفاع بلند که بهتر است استیل باشد کره و روغن زیتون را بریزید تا داغ شود و حالا پیازهای خرد شده را اضافه کنید و شعله را کم کتید و حالا پیازها را تفت دهید دقت کنید برای هر پیاز باید ۱ ق غذا خوری روغن زیتون بریزید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه پیاز را خوب تفت دهید تا به آرامی سرخ شود بعد از گذشت این زمان نمک و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و حرارت را کم کنید تا حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید تا پیازها کم کم کاراملی شوند.

مرحله چهارم: تهیه پیاز کاراملی

شاید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه کمی نیاز به افزودن روغن داشته باشد، بعد از اینکه رنگ پیازها تغییر پیدا کرد با قاشق فلزی مدام هم بزنید تا یکدست سرخ شوند و از سوختن پیازها پیشگیری کنید حالا در انتهای پخت برای خوشمزه تر شدن سرکه را افزوده و از روی حرارت بردارید و برای انواع ساندویچ ها استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پیاز کاراملی برای ساندویچ

  1. افزودن شکر و سرکه اختیاری می باشد.
  2. اگر می خواهید پیازها خشک و برشته نشوند در مرحله سوم کمی آب اضافه کنید.
  3. هم زدن باعث یکدست شدن پیاز کاراملی می شود.
  4. پیاز کاراملی را می توانید در ظرف دربسته چندین روز در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیاز کاراملی خوشمزه برای ساندویچ، ماهیچه و همبرگر و …
2.9 (57.5%) 8 votes