طرز تهیه کیک قهوه و گردو و پودر کاکائو ساده و خوشمزه با سس قهوه

طرز تهیه کیک قهوه

 

از دسته کیک های بسیار خوشمزه برای دوست دارن طعم قهوه می باشد اگر شما به تلخی قهوه علاقمند هستید می توانید این کیک ساده را تهیه کنید. به دلخواه می توانید میزان تلخی قهوه را در این کیک کم و زیاد کنید و این کیک خوشمزه را با گاناش شکلاتی تزئین و سرو کنید. کیک قهوه برای عصرانه و دورهمی در کنار یک لیوان اسپرسو بسیار لذت بخش است. این کیک خیلی سریع آماده می شود و شما به دلخواه می توانید از کمی گردو برای مواد میانی آن استفاده کنید و یا بجای گاناش از سس قهوه برای تزئین استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک قهوه و گردو و پودر کاکائو خوشمزه با سس قهوه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۵ عدد
کره۲۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم (۱و ۱/۳ پیمانه)
آرد۲ پیمانه
شیر۶۰ گرم
قهوه دم کرده (داغ)۲۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق چای خوری
نسکافه۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیل۱/۲ قاشق چای خوری
نمک۱/۴ قاشق چای خوری
گردو خرد شده۲۰۰گرم (۱پیمانه)

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص قهوه

قهوه دم کرده (اسپرسو)۱/۴پیمانه
پودر قند۱پیمانه

طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو و گردو با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود و کره نیز نرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک و نسکافه و پودر کاکائو و نمک را داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود در حین هم زدن کره آن را با لیسک دور گیری کنید تا خوب هم بخورد سپس تخم مرغ ها را در کاسه دیگر به همراه وانیل بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

تخم مرغ ها را به مدت چند دقیقه خوب بزنید تا حجیم شود سپس شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس در ادامه مخلوط تخم مرغ را به کره اضافه کنید و مواد را با همزن برنید تا مخلوط شوند سپس قهوه دم کشیده را اضافه کنید سپس مخلوط را طی سه مرحله بریزید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید و در انتها گردو را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک قهوه آسان و گردو

قالب کیک را از قبل آرد پاشی و چرب کنید و مایه کیک را در قالب کیک به قطر ۲۵ سانت بریزید و سه بار به سطح بکوبید و در فر گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته و پف کند در انتها چند دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود از فر خارج کنید و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه سس مخصوص قهوه

ابتدا قهوه را به روش اسپرسو با کمک موکاپات یا دستگاه عصاره گیری کنید سپس داخل شیرجوش بریزید و پودر قند را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا ذرات پودر قند حل شود و مانند عسل غلیظ شود و اجازه دهید کمی خنک شود سپس با همراه شکلات چیپسی روی کیک بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک قهوه اسپرسو خانگی با گردو

  1. برای رسیدن به یک کیک با کیفیت، بهتر است تمام مواد را با ترازو اندازه کنید.
  2. تهیه سس اختیاری می باشد می توانید با هر نوع گاناش دلخواه تهیه کنید.
  3. با توجه به فرهای مختلف بعد از ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید.
  4. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه