طرز تهیه فطایر مرغ و پنیر عربی خوشمزه در فر مرحله به مرحله

طرز تهیه فطایر

 

یکی از غذاهای عربی می باشد که بسیار خوشمزه است و با انواع مواد گوشتی و مرغی و سبزیجات و به شکل های مختلف تهیه می شود شما برای تهیه این غذا باید ابتدا خمیر فطایر را تهیه کنید سپس مواد دلخواه را داخل آن گذاشته و بعد به دلخواه می توانید داخل فر یا روی تابه سرخ کنید. این غذا در کشورهای ترکیه، لبنان، فلسطین بسیار محبوب است و می تواند گزینه مناسبی برای مهمانی و تولدها و ایام ماه مبارک رمضان باشد این غذا به پیراشکی نیز بسیار شبیه است و به همین دلیل در کشورمان بسیار محبوب شده است. امروز در پارسی دی فطایر مرغ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد۵۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
شیر۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ ق غذا خوری
آب ولرمبه مقدار لازم
نمک۱ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی فطایر

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱ ق غذا خوری
نمک، برگ بو، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه فطایر مرغ و پنیری

مرحله اول: مخلوط کردن

اگر از خمیر مایه فوری استفاده می کنید می توانید مستیقم با مواد مخلوط کنید اگر خمیر مایه شما فوری نیست ابتدا با مقداری آب ولرم به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا عمل بیاد. آرد و نمک و خمیر مایه را داخل یک کاسه ریخته و شیر ولرم را اضافه کنید سپس کره را که از قبل در دمای محیط گذاشتید و نرم شده است را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر فطایر

مواد را با قاشق چوبی هم بزنید سپس به تدریج شروع به افزودن آب ولرم کنید تا جایی که یک خمیر لطیف داشته باشید و خمیر وسط کاسه جمع شده باشد سپس خمیر را شروع به ورز دادن کنید به مدت ۱۰ دقیقه حداقل خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد سپس خمیر را چونه گرفته و در یک کاسه چرب شده به مدت ۱.۵ ساعت قرار دهید تا خمیر پف کند و حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای مواد میانی ابتدا باید مرغ را به همراه ادویه ها و برگ بو و پیاز چهار قاچ شده داخل قابلمه بریزید و مقداری آب روی آن ریخته و صبر کنید تا مرغ پخته و نرم شود سپس از داخل قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید در ادامه داخل تابه قارچ های اسلایس شده را خوب تفت دهید تا آبش کشیده شود سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را افزوده و هم بزنید در ادامه مرغ و رب را نیز افزوده و کمی ادویه و نمک بزنید در انتها پنیر خامه ای را نیز اضافه کنید سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه فطایر

بعد از حجیم شدن خمیر پف آن را با مشت بگیرید سپس خمیر را به چونه کوچک تقسیم کنید و به دلخواه آنها را وردنه باز کنید و شکل دهید و مقداری مواد میانی داخل خمیر بگذارید سپس خمیر را خوب ببندید.

مرحله پنجم: پخت خمیر فطایر مرغ

فطایر را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن ها را به دلخواه با زرده کمی رومال کنید و کنجد بپاشید سپس داخل فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس از داخل سینی جدا کنید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فطایر مرغ 

  1. میزان افزودن آب ولرم گفته نشده زیرا با توجه به جنس آردها مختلف ممکن است مقدار متفاوتی داشته باشد پس به تدریج استفاده اضافه کنید.
  2. با قاشق چوبی مواد را هم بزنید زیرا باعث کیفیت خوب برای نان می شود.
  3. به دلخواه می توانید بجای مرغ از گوشت چرخ کرده یا سبزیجات مختلف استفاده کنید.
  4. می توانید بنا به سلیقه خود کمی پنیر پیتزا در مواد میانی بریزید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه