طرز تهیه سبزه خرفه برای عید نوروز + فوت و فن های رشد آن

طرز تهیه سبزه خرفه

 

سبزه ها یکی از نماد طبیعت و سر زندگی در سفره هفت سین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید با بذر های مختلف این سبزه را تهیه کنید. سبزه خرفه یکی از سبزه های ترند امسال است که بخاطر رنگ و شکل ظاهری بسیار محبوب شده است و شما می توانید برای سفره هفت سین خود این سبزه را در خانه تهیه کنید و به دلخواه می توانید داخل آب یا خاک ژله ی رشد کند و بعد از اتمام عید در باغچه یا گلدان بکارید و حتی شما می توانید برای زیبای بیشتر خرفه را با خاکشیر به صورت ترکیبی داخل یک ظرف بکارید که این کاملا سلیقه ی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه خرفه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عدس

 

مواد لازم

خاک ژله ای۱ بسته
خرفه۲ ق غذا خوری
تنگ و آببه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه ماش

 

طرز تهیه سبزه خرفه

مرحله اول: آماده سازی خاک ژله ای

یک ظرف انتخاب کنید و خاک ژله ی را داخل آن بریزید و روی آن آب ریخته و برای ۳ الی ۴ ساعت بگذارید تا ژله ها آب را به خودش جذب کند و بزرگ شود. وقتی خاک ژله ی حجیم شد باید آن را از یک آبکش رد کنید تا آب اضافه نداشته باشد.

مرحله دوم: افزودن خرفه

خاک ژله ی حجیم شده را داخل ظرف مورد بریزید می توانید از تنگ استفاده کنید تا زیبا تر باشد. حالا روی خاک ژله ی آب اسپری کنید در ادامه خرفه تهیه شده را روی خاک ژله ی به صورت منظم پخش کنید.

مرحله سوم: رشد کردن سبزه خرفه

روی سبزه باید یک نایلون که چند سوراخ روی آن ایجاد کردید بکشید و برای چند روز آب اسپری کنید تا کم کم خرفه ها شروع به جوانه زدن کند و بعد از این که مشاهده کردید جوانه زده نایلون را بردارید.

مرحله چهارم: تهیه سبزه خرفه

بعد از این که نایلون را برداشتید مقابل نور غیر مستفیم قرار دهید و چند روز آب اسپری کنید تا کم کم شروع به رشد کردن کند و بعد برای سفره هفت سین خود استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه تخم شربتی

 

فوت و فن های روش کاشت سبزه خرفه

ol>

  • اگر می خواهید از خاک ژله ی استفاده نکنید می توانید یک پنبه روی ظرف پخش کنید و آب اسپری کنید و خرفه را روی آن بپاشید.
  • می توانید به صورت ترکیبی از خاکشیر و تخم خرفه برای تهیه سبزه استفاده کنید ولی نسبت ۱ به ۲ یعنی خاکشیر کمتر از خرفه باشد.
  • این سبزه را می توانید در خاک بکارید.
  •  

    همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه خاکشیر

    از
    3
    دیدگاه