طرز تهیه سبزه جو برای عید نوروز متفاوت و زیبا + فوت و فن پر پشت شدن

سبزه جو

 

سبزه یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین می باشد و نماد سر زندگی و زیبایی و طبیعت است و شما می توانید خیلی راحت در خانه این سبزه را تهیه کنید و برای عید نوروز ۱۴۰۳ آماده کنید. سبزه جو را می توانید داخل کوزه سفالی یا بشقاب های کوچک و بزرگ تهیه کنید و بهتر است همیشه مقدار جو را بیشتر خیس کنید و در چند ظرف تهیه کنید که اگر یکی خراب شد داشته باشید. سبزه جو را می توانید با روبان تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه جو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عدس

 

مواد لازم

جو۱ لیوان
دستمال و اسپری آببه مقدار لازم
ظرف۱ عدد

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه ماش

 

طرز تهیه سبزه جو

مرحله اول: خیس کردن جو

ابتدا باید جو را متناسب با مقدار ظرف های که می خواهید تهیه کنید پیمانه کنید و داخل یک کاسه بریزید و با آب ولرم خیس کنید و بهتر است هر ۷ الی ۸ ساعت آب ان را عوض کنید تا ترش نشود.

مرحله دوم: جوانه زدن

بعد از چند روز وقتی جوانه های بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی که از قبل با آب اسپری کردید بریزید و سر آن را بسته و داخل یک بشقاب قرار دهید تا کمی جوانه ها سبز شوند و مرتب دستمال را با اسپری نم دار خیس کنید.

مرحله سوم: کاشت سبزه جو

بعد از چند روز که جوانه ها حسابی سبز شدند کف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته شده ریخته و جوانه ها را به ظرف منتقل کنید و روی یک الی دو بار آب اسپری کنید و مراقب باشید که زیاد آب ندهید که اگر ظرف را کج نگه دارید آب کنار ظرف جمع شود و آب اضافی را حتما بیرون بریزید و این اسپری آب زدن و نور کافی را هر روز ادامه دهید تا سبزه شروع به رشد کردن کند و سبزه جو برای رشد و بلند شدن به ۱۰ روز زمان نیاز دارد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه تخم شربتی

 

فوت و فن های روش کاشت سبزه جو

  1. سرما و گرمای بیش از حد تاثیر فراوانی روی سرعت رشد سبزه جو دارد.
  2. در صورتی که برای نخستین بار است که اقدام به انداختن سبزه جو یا در کل انداختن سبزه می نمایید، شروع کار را بین پنج تا هفت روز، زودتر از حداقل زمان لازم برای سبز شدن سبزه نوروز قرار دهید تا در صورت حاصل نشدن نتیجه مطلوب، زمان کافی برای انداختن مجدد سبزه جشن باستانی نوروز داشته باشید.
  3. اگر آب داخل سبزه بماند باعث گندیدن و خراب شدن سبزه می شود پس بعد از آبیاری آب اضافه را دور بریزید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه خاکشیر

از
1
دیدگاه