طرز تهیه سبزه عید مدل کلاه روی پنبه جدید و زیبا برای نوروز

طرز تهیه سبزه عید مدل کلاه

 

سبزه ها یکی از نماد طبیعت و سر زندگی می باشد که شما می توانید مانند کلاه تهیه کنید. برای تهیه این سبزه فانتزی شما می توانید از دانه شاهی یا خاکشیر استفاده کنید که هر دو زود سبز می شوند. این نوع سبزه به دلیل اسفنجی که دارد لازم نیست مداوم به آن آب دهید تا زود سبز شود، برای این سبزه ۴ روز زمان لازم است تا سبز شود، پس دست به کار شوید و یک سبزه زیبا برای عید تهیه کنید. می توانید برای تزیین از روبان یا مروارید استفاده کنید. شما می توانید این سبزه زیبا را برای سفره هفت سین تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه عید مدل کلاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم شاهی۲ ق غذا خوری
پنبه، مقوابه مقدار لازم

طرز تهیه سبزه عید مدل کلاه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید دور کاز یک مقوای محکم یا بشقاب یک بار مصرف به شکل دایره برش بزنید و برای گردی بالای کلاب نیز می توانید از کی کاسه یا سبز یا اسفنجی که به شکل گرد برش زدید با چسب بچسبانید. در ادامه بذر دلخواه را با آب گرم خیس کنید و صبر کنید تا حسابی خیس شود و آب را به خودش بگیرد.

مرحله دوم: افزودن بذر

در ادامه باید پنبه را دور تا دور کلاه و همه جای ظرف را کاور کنید و بعد باید بذر مورد نظر که برای ۳۴ ساعت خیس خورده و لزچ شده است را روی پنبه و کلاه کاملا کاور کنید و سعی کنید همه جای مواد خاکشیر پخش شود خیلی روی هم مواد را نریزید.

مرحله سوم: تهیه سبزه عید مدل کلاه

روی سبزه را کمی آب اسپری کنید و بعد نایلون روی سبزه بکشید و روی ۳ بار آب روی آن اپسری کنید و صبر کنید تا جوانه زد و پلاستیک بردارید و روی ۲ بار خیلی ملایم روی سبزه آب بریزید و صبر کنید تا سبز شود.

فوت و فن های سبزه عید مدل کلاه

  1. این سبزه را در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید تا نور غیر مستقیم بخورد.
  2. این سبزه بعد از ۴ الی ۵ روز سبز خواهد شد.
  3. می توانید بعد از سبز شدن سبزه از روبان یا مروارید استفاده کنید.
  4. می توانید بجای پنبه از یک پارچه تنظیف استفاده کنید.
  5. نور باید به صورت یکسان به ظرف بتابد تا همه جای آن سبز شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه