طرز تهیه شور گوجه سبز با آب نمک به روش بازاری با ماندگاری بالا

طرز تهیه شور گوجه سبز

 

گوجه سبز یک میوه ترش مزه و فوق العاده محبوب در فصل بهار می باشد که شما توانید با گوجه انواع ترشی و شور و غذا ها را تهیه کنید. گوجه سبز سرشار از ویتامین های سی، کا و آ می باشد و خواص بسیار خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و برای تناسب اندام و مشکلات گوارشی گزینه بسیار خوب است و همچنین می توانید برای بوی بد دهان و  کم خونی نیز با گوجه سبز پیشگیری کنید. شور گوجه سبز فوق العاده خوشمزه است و شما می توانید این شور را در بهار تهیه کنید و تا زمستان داشته باشید و برای سرو در کنار انواع غذا ها و یا طعم کردن دلمه و خورشت ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شور گوجه سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه سبز۱ کیلوگرم
نعنا خشک یا سبزی معطر۳ ق غذا خوری
آب و نمکبه مقدار لازم
سیر۲ حبه به دلخواه

طرز تهیه شور گوجه سبز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلوچه ها را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید و بعد از رفتن آب اضافه روی یک پارچه بریزید و بگذارید برای چند ساعت تا کاملا خشک شود، یک نکته مهم در تهیه شور گوجه سبز استفاده از گوجه سبز ترد و تازه است که در کیفیت نهایی شور تاثیر دارد و گوجه ها نباید خیلی له و رسیده باشند و بهتر است کمی کال باشد. اگر از سبزی معطر تازه استفاده می کنید نیز بگذارید تا خشک شود. سیر ها را پوست کنید و نیازی به خرد کردن نیست.

مرحله دوم: تهیه آب و نمک

در ادامه مقداری آب را داخل قابلمه بریزید و زمانی که جوش آمد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد مقداری نمک اضافه کنید به صورتی که وقتی مزه آن را بچشید باید قابل تحمل باشد و خیلی شور نباشد.

مرحله سوم: تهیه شور گوجه سبز

در ادامه باید یک شیشه تمیز و عاری از هر گونه چربی انتخاب کنید و و گوجه سبز ها را به همراه سبزی خشک و سیر به صورت لایه ی بریزید و زمانی که ظرف پر شد باید شیشه را با مخلوط آب و نمک تهیه شده پر کنید و درب آن راخوب بسته و زمانی که گوجه سبز ها تغییر رنگ دادند شور آلوچه تهیه شده است و شما می توانید سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شور گوجه سبز

  1. می توانید کیم ترخون تازه نیز به ترشی اضافه کنید.
  2. شور را باید در یخچال نگهداری کنید و اصولا تا دو هقته این شور آماده می شود.
  3. اگر دوست دارید شور شما تند و تیز باشد می توانید از چند عدد فلفل تند نیز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید کمی گلپر و تخم گشنیز نیز بین لایه ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه