خواص و مضرات جینسینگ ، 23 خاصیت جینسینگ برای درمان و سلامتی بدن

خواص جینسینگ

خواص جینسینگ , مضرات جینسینگ , زیان ها و خاصیت های جینسینگ , o hw ksdk

جینسینگ

آشنایی با جینسینگ

جینسینگ به عنوان یکی از داروهای گیاهی که در سراسر جهان شناخته شده است مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه برای درمان بیماری های مختلف نظیر سردرد شدید ، سو هاضمه ، ناباروری در مردان و استرس و افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

جینسینگ یک گیاه نیرو زا می باشد که به همین دلیل شهرت زیادی در دنیا دارد و با نام های گیاه جوانی یا نوش دارو نیز شناخته می شود. این گیاه کوتاه می باشد و رشد کمی دارد. ساقه ی گیاه بلند و برگ های آن سبز می باشد.

جینسینگ گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص جینسینگ را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص این گیاه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص جینسینگ

پاک سازی ریه ها

جینسینگ به دلیل خواص ضدباکتری که دارد باعث سم زدایی بدن شده و پاکسازی ریه را به دنبال دارد. جینسینگ برای جلوگیری از بیماری های انسداد مزمن ریوی مناسب است.

مناسب برای ورزشکاران

جینسینگ به عنوان یک مکمل گیاهی برای افزایش ظرفیت جسمی و روانی ورزشکاران و بدنسازان استفاده می شود. این گیاه باعث می شود تا انرژی شما در طول تمرینات بدن سازی زیاد شود و باعث افزایش عضله سازی بدن شود.

جوانسازی پوست

جینسینگ دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که باعث کاهش رادیکال های آزاد می شود و همین امر باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

دفع سموم موجود در خون

این گیاه دارای خاصیت دیورتیک دارد و باعث بهبود عملکرد کبد می شود و به عنوان یک داروی گیاهی برای پاکسازی و سم زدایی خون می باشد.

پیشگیری از زوال عقل و تقویت حافظه

جینسینگ یک گیاه عالی برای سلامت بدن می باشد ، شما می توانید برای تقویت حافظه و بهبود توانایی های شناختی از این گیاه استفاده کنید. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه از زوال عقل پیشگیری می کند.

رفع لک های روی پوست

تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی از چای جینسینگ باعث از بین بردن لکه های پوستی می شود و پوست شما را شفاف می کند.

درمان درد های مزمن

جینسینگ به عنوان یک گیاه آرام بخش باعث جلوگیری از دردهای مزمن بدن می شود.

کاهش التهابات بدن

جینسینگ به دلیل داشتن گلیکوزید که دارای خواص ضدالتهابی می باشد برای کاهش بیماری های التهابی نظیر آرتریت روماتوئید موثر است.

درمان جوش و آکنه

مصرف جینسینگ باعث بهبود گردش خون می شود و به همین دلیل به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان آکنه و جوش می باشد.

سلامت دستگاه گوارش

شما می توانید از دمنوش جینسینگ برای افزایش تولید پپسین در معده استفاده کنید که این امر باعث بهبود هضم غذا و کاهش نفخ شکمی می شود.

کاهش استرس و اضطراب

جینسینگ باعث بهبود و حفظ تعادل هورمون ها در بدن می شود انرژی را افزایش می دهد و این امر برای کاهش عصبانیت و استرس مفید می باشد.

خواص ضد سرطانی

آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی زیادی که در گیاه جینسینگ وجود دارد باعث کاهش رادیکال های آزاد بدن می شود و این امر برای جلوگیری از سرطان سینه ، پروستات ، پوست و کولورکتال موثر است.

افزایش رشد موهای سر

جینسینگ باعث افزایش جریان خون شده و فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

رفع بوی بد دهان

شما می توانید به صورت روزانه از جینسینگ استفاده کنید تا خواص ضد میکروبی آن را مشاهده کنید. این امر به کاهش باکتری های دهان کمک می کند.

رژیم لاغری و کاهش وزن

جینسینگ باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و همچنین کاهش اشتها را به دنبال دارد. این گیاه باعث لاغری و جلوگیری از کاهش وزن می شود.

پیشگیری از ریزش مو

جینسینگ یک گیاه عالی می باشد که باعث گردش خون بهتر می شود و با تقویت فولیکول ها از ریزش مو جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون

شما می توانید از چای جینسینگ برای آرام بخشی و کاهش فشار خون استفاده کنید.

کاهش کلسترول خون

یکی دیگر از خواص جینسینگ این است که می تواند به کاهش کلسترول بالای خون کمک می کند.

پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا

جینسینگ به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی که دارد باعث پاکسازی دستگاه تنفس می شود و برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا موثر است.

کاهش خطر بیماری های قلبی

آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ به سلامت قلب کمک می کند و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

مضرات جینسینگ

منع نصرف نوزادان و کودکان

هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است که این گیاه برای کودکان و نوزادان مضرر است اما طبق توصیه پزشکان بهتر است از دادن گیاه جینسینگ به کودکان و نوزادان پرهیز کنید.

ایجاد حساسیت

استفاده زیاد از گیاه جینسینگ ممکن است باعث آلرژی و حساسیت در بدن شما می شود. علائم حساسیت ناشی از مصرف جینسینگ شامل تپش قلب ، سنگینی در قفسه سینه ، فشار خون بالا و درد شکمی ، اسهال و خونریزی دستگاه گوارش می باشد.

منع مصرف خانم های باردار

متخصصان توصیه می کنند که از مصرف جینسینگ در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید. اگر قصد مصرف جینسینگ در این دوران را دارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین ببینید