طرز تهیه پاستا پنیری ساده و خوشمزه با قارچ و شیر بدون فر

طرز تهیه پاستا پنیری

یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی می باشد که می توانید به صورت ساده تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید از قارچ یا گوشت چرخ کرده یا سوسیس برای تهیه این پاستا استفاده کنید. شما به دلخواه می توانید از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید در تهیه این غذا استفاده کنید. پاستا پنیری یک وعده بسیار خوشمزه و کامل است و شما می توانید برای نهار و یا شام تهیه کنید. شما می توانید این غذا را در فر و یا بدون فر تهیه کنید و میزان افزودن پنیر را با توجه به ذائقه خودتان کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی پاستا پنیری ساده و خوشمزه با قارچ و شیر بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پاستا۱ بسته
شیر۱ پیمانه
قارچ۱۵ عدد
پنیر ورقه ای۴ عدد
پینر پارمزان۱/۴ پیمانه
آرد۱ ق غذا خوری
کره۳۰ گرم
فلفل قرمز و سیاه و پودر سیربه مقدار لازم
ریحان تازهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پنیری

1مرحله اول: آماده سازی پاستا

ابتدا داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس مقداری نمک داخل آب در حال جوش بریزید و یک بسته پاستا فرمی دلخواه را داخل آب در حال جوش بریزید و هم بزنید و بگذارید تا پاستا نرم شود.

2مرحله دوم: تفت دادن قارچ

در ادامه قارچ ها را خوب بشورید تا لکه های سیاه رنگ آن از بین برود سپس اسلایس کنید و به آن ۱ ق غذا خوری آبلیمو اضافه کنید سپس داخل تابه کمی کره و روغن ریخته و خوب با حرارت بالا قارچ ها را تفت دهید تا آب نیندازد.

3مرحله سوم: تهیه سس پنیری

در ادامه کره را به همراه آرد داخل تابه ریخته صبر کنید تا کره ذوب شود سپس مواد را تفت داده تا بوی خامی آرد از بین برود سپس شیر را که حتما قبل از شروع کار از یخچال خارج کردید به تدریح به مواد آردی اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

4مرحله چهارم: تهیه پاستا پنیری ساده

وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد پنیر ورقه ای را داخل مخلوط آرد و شیر بریزید و صبر کنید تا ذوب شود خوب هم بزنید در ادامه پاستا نرم شده را آبکش کنید و به همراه قارچ تفت داده و ادویه ها داخل تابه پنیری ریخته و خوب مواد را هم بزنید تا سس غلیظ شود و آبش تقریبا تمام شود در انتها پاستا را داخل ظرف کشیده و روی آن را پنیر پارمزان و کمی ریحان تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا پنیری با قارچ در فر

  1. شما می توانید مواد را داخل قالب ریخته و کمی پنیر رنده شده روی آن بریزید و برای ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پاستا با پنیر پیتزا در فر را داشته باشید.
  2. بجای پنیر ورقه ای می توانید از هر نوع پنیری دلخواه استفاده کنید.
  3. به دلیل داشتن نمک در پنیر نیازی به افزودن نمک نیست.
  4. به دلخواه می توانید از ادویه های دیگر نیز استفاده کنید.
  5. افزودن قارچ سلیقه ای می باشد.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه