طرز تهیه کیک انگلیسی دو رنگ ساده و خوشمزه با پف زیاد

طرز تهیه کیک انگلیسی

 

یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین انواع کیک ها می باشد که طرز تهیه آسانی دارد و با چند قلم مواد به راحتی تهیه می شود و بسیار شبیه کیک شیفون می باشد ولی بجای آب از شیر در این دستور استفاده شده است. کیک انگلیسی یکی از محبوب ترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد و جزء لیست ۱۰ کیک برتر دنیا می باشد. کیک انگلیسی می تواند یک گزینه خوب برای صبحانه یا عصرانه می باشد و کنار یک فنجان قهوه و چای بسیار دلچسب است. بهتر است برای تهیه کیک انگلیسی از قالب های میان تهی استفاده کنید تا کیک پف خوبی کند. امروز در پارسی دی کیک انگلیسی دو رنگ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۷۵ گرم معادل ۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع۱۰۰ گرم معدال ۱/۲ پیمانه
شیر۸۵ گرم معادل ۱/۲ پیمانه سرخالی
آرد۲۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه سر پر
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری سر پر
وانیل۱/۳ ق چای خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه دو رنگ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک قالب میان تهیه به قطر ۲۲ الی ۲۳ سانت را خوب چرب و آرد پاشی کنید. تمام مواد را داخل دما محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن سفیده

ابتدا برای رسیدن به بهترین پف این کیک باید زرده و سفیده این کیک را جدا کنید سپس سفیده را داخل یک ظرف تمیز بریزید و با همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا کف کند سپس به آن ۱/۳ شکر دستور را اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا مانند خامه قنادی فرم بگیرید و زمانی که ظرف را برگردانید از ظرف بیرون نریزد سپس سفیده را داخل یخچال بگذارید تا خنک بماند.

مرحله سوم: هم زدن زرده

زرده با را با مابقی شکر و وانیل داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس شیر ولرم را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک

مخلوط آرد را طی سه مرحله به تناوب به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس در ادامه سفید را از یخچال خارج کنید و به مخلوط کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

مرحله پنجم: پخت کیک انگلیسی دو رنگ

مقداری از مایه کیک را داخل قالب ریخته و سپس به طور یکنواخت روش پودر کاکائو الک کنید سپس یک لایه دیگر مایه کیک را ریخته و مجدد پودر کاکائو الک کنید قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ و زمان ۴۵ تنظیم کنید بعد از پخت از قالب خارج و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کیک انگلیسی دو رنگ

  1. برای اینکه کیک به قالب نچسبد همیشه از این ترکیب برای چرب کردن قالب استفاده کنید دو ق آرد رو با ۳ ق روغن جامد هم بزنید یکدست که شد با برس به همه جای قالب بکشید و قالب رو ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  2. افزودن پودر کاکائو دلخواه است می توانید به صورت ساده تهیه کنید.
  3. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه

  • اسفندیار ۲ سال پیش

    زرده رو هم با سرعت زیاد هم زدیم اصلا کف نکرد دوباره مابقی شکر رو تو زرده ریختیم ولی سفیده رو چیکار کنیم پ

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      دوست عزیز زرده نباید کف کند گفته شده سفیده تخم مرغ ابتدا باید سفیده تخم مرغ بزنید تا کف کند و بعد شکر را افزوده و هم بزنید تا فرم بگیرید. زرده هم در حد مخلوط شدن و از لختگی خارج شدن باید بزنید یعنی دقیقا مرحله سوم

      پاسخ
  • مهرنوش ۱ سال پیش

    سلام
    وزن مواد با تعداد پیمانه ای که گفتید متناسب نیست به عنوان مثال طبق استاندارد آشپزی مقدار هر پیمانه آرد 125 گرمه پس 200 گرم آرد معادل دو پیمانه نمیشه چه برسه به ابنکه نوشتید دو پیمانه سرپر.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام مواد در پیمانه حدودی می باشد و ممکن است کم و زیاد شود و بهتر است با ترازو اندازه گیری کنید

      پاسخ
  • رویا ۱ سال پیش

    من امروز با دستور پخت شما درست کردم عالی شد خیلی ممنون

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نوش جان

      پاسخ