طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه با بلغور گندم بدون شیر مرحله به مرحله

طرز تهیه حلیم مرغ

 

از دسته انواع حلیم ها می باشد که بسیار خوشمزه و سریع تر تهیه می شود و برای کسانی که طعم گوشت را در حلیم دوست ندارند بسیار خوب است شما می توانید از گوشت بوقلمون نیز در تهیه این حلیم استفاده کنید. حلیم مرغ هم با جو پرک هم با بلغور گندم تهیه می شود که هر دو خوشمزه می باشند ولی با بلغور گندم کمی مغذی تر می شود. حلیم مرغ گزینه مناسبی برای یک صبحانه یا ایام ماه مبارک رمضان است و به دلیل استفاده از مرغ به راحتی و سرعت بیشتری تهیه می شود. شما می توانید در منزل این حلیم خوشمزه را برای خانواده و کودکان خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی حلیم مرغ با بلغور گندم بدون شیر را به شما آموزش خواهم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱/۲ عدد
بلغور گندم۱.۵ پیمانه
آب۱.۵ لیتر
پیاز۱ عدد
چوب دارچین۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
کنجد و دارچین و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم مرغ با بلغور بدون شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بلغور گندم را از ۴ ساعت قبل با مقداری آب بگذارید تا خیس بخورد تا پخت راحت تری داشته باشد. سینه مرغ را به صورت فیله دربیاورید و استخوان های آن را جدا کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

ابتدا مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و یک تکه چوب دارچین داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود سپس از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله سوم: پخت بلغور

بلغور گندم را با هفت برابر آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود اصلا نباید بلغور گندم را از ابتدا هم بزنید وگرنه مجبور خواهید موند تا آخر پای گاز بمانید و هم بزنید تا ته نگیرد سپس بعد از چند ساعت که گندم ها پخته و نرم شدند با کمک گوشتکوب برقی مواد را خوب میکس کنید تا گندم پوره شود می توانید صبر کنید تا خنک شود سپس داخل مخلوط کن ریخته و میکس و پوره کنید.

مرحله چهارم: پخت حلیم مرغ

مجدد گندم را داخل قابلمه ریخته و  مرغ های ریش شده را درون مقداری از آب مرع با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا از هم باز شود و به گندم اضافه می کنیم و به صورت هفت و هشتی با قاشق هم می زنیم اگر حس کردید حلیم سفت است کم کم از آب مرغ یا آب جوش به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به بافت دلخواه حلیم برسید در آخر نمک حلیم را اندازه کرده مقداری کره و به دلخواه دارچین اضافه می کنیم و در ظرف سرو ریخته و با دارچین و روغن و کنجد تزیین می کنیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلیم مرغ

  1. می توانید در روشی دیگر مرغ و بلغور را با هم داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود.
  2. می توانید به جای آب جوش یا آب مرغ از شیر استفاده کنید.
  3. هر چقدر بلغور ها پخته شوند حلیم بهتری خواهید داشت زیرا در گذشته که گوشتکوب برقی نبود می گذاشتند بلغور کاملا پخته و له شود.

همچنین ببینید  

از
24
دیدگاه