طرز تهیه بیسکویت های بای خانگی مغزدار خوشمزه با نشاسته ذرت

طرز تهیه های بای

 

یکی از پرطرفدارترین بیسکویت ها می باشد که در ایران بسیار محبوب است و طرز تهیه راحتی دارد و شما می توانید در منزل برای کودکان خود یک بیسکویت ساده و سالم را تهیه کنید ولی بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر از ترازو برای وزن کردن مواد استفاده کنید. شما می توانید مانند نمونه های حاضری وسط خمیر های بای مغز شکلات قرار دهید و یا به صورت ساده تهیه کنید. های بای را می توانید هم در فر و هم بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی های بای مغزدار با نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲۱۰ گرم ( حدود ۱ و ۲/۳ پیمانه )
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم ( ۳/۴ پیمانه )
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه بیسکویت های بای مغردار در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود. سپس کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را باهم مخلوط و سه بار الک کنید سپس ۱ ق غذا خوری از مخلوط آرد بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

کره نرم شده را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و به همراه پودر قند به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کره کاملا سبک و حجیم شود حتما در حین هم زدن کره دورگیری کنید سپس در ادامه تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر های بای

مخلوط آرد را طی ۲ مرحله به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید اصلا نباید ورز بدهید زیرا های بای سفت می شود سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم به یک قسمت پودر کاکائو را اضافه می کنیم و به قسمت دیگر ۱ ق آردی را که در مرحله اول جدا کردیم اضافه می کنیم و اگر خمیر شل بود می توانید ۱ ق دیگر آرد اضافه کنید باید خمیر در حدی باشد وقتی گلوله می کنید بدون ترک باشد.

مرحله چهارم: تهیه های بای مغزدار

از خمیر گلوله کوچکی تهیه کنید و داخل هر گلوله شکلات چیپسی قرار دهید و مانند اشک به آن فرم دهید سپس گلوله ها را کنار هم بچینید و با پشت قاشق کمی روی آن را فشار دهید تا ضخامتش کمتر شود سپس سینی آماده شده را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: پخت های بای خانگی

بعد از گذشت این زمان های بای ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا زمانی که با لبه کارد تست کنید وفتی های بای روی سینی راحت حرکت کردند آماده شده و از فر خارج کنید بعد از خنک شدن از روی سینی بردارید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه های بای با پیمانه در خانه

  1. از شکلات چیپسی ساده استفاده کنید شکلات چیپسی نسوز در حین پخت ذوب نمی شود و سفت می ماند.
  2. بیسکویت در فر نرم هستند و بعد از خنک شدند بافتی کاملا مشابه بیرون خواهند داشت.
  3. حدود ۳۰ عدد های بای با مقادیر فوق خواهید داشت.
  4. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما کمتر تنظیم شود.
  5. از مارگارین نیز می توانید بجای کره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه

  • حسین ۲ سال پیش

    دورگیری کردن چی هست؟ انگلیسیش رو اگر بلدید بهم بگید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      دور کاسه را با لیسک بگیرید تا تمام کره هم بخورد

      پاسخ