طرز تهیه شیرینی اکلر خانگی فرانسوی ساده و خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی اکلر خانگی

 

یکی از نان ها یا شیرینی های فرانسوی می باشد که از دو لایه نان تشکیل می شود که روی هم قرار می گیرند و با خامه یا کرم پاتیسیر تهیه می شود که با این کرم، کمی کم کالری تر می شود ولی از نظر طعم و مزه شباهت به نان خامه ای دارد. برای دکور شیرینی اکلر می توانید از شکلات ذوب شده یا رنگی و گاناش ها استفاده کنید. شیرینی اکلر خانگی با طعم و مزه ها و ظاهر جذابی که دارد در سراسر دنیا بسیار محبوب است شما می توانید برای تهیه این شیرینی از قالب های سیلیکونی استفاده کنید تا یک اندازه دربیاد یا می توانید به صورت خطی داخل قیف ریخته و روی سینی پایپ کنید. امروز در پارسی دی شیرینی اکلر خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

کره۱۰۰ گرم
شکر۱۰ گرم ( ۱ ق غذاخوری )
آب۱ پیمانه
آرد۱۲۵ گرم ( ۱ پیمانه سرخالی )
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنوک ق چای خوری
نمکنوک ق چای خوری

مواد لازم برای کرم پاتیسیر

شیر۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد سفید۲ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی اکلر خانگی و فرانسوی

مرحله اول: جوشاندن آب

آب و شکر و کره نرم شده و نمک را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا اطراف ظرف شروع به جوشیدن کند وقتی به این مرحله رسید آرد را یکباره داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم: داغ زدن

وقتی آرد را اضافه کردید با سریع و مدام هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و خمیر را مانند حلوا به مدت ۵ دقیقه باز و بسته کنید این مرحله در کیفیت نهایی شیرینی تاثیر گذار است پس حتما این مرحله را انجام دهید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را از قابلمه به یک ظرف دیگر منتقل کنید و صبر کنید تا خمیر ولرم و خنک شود سپس دانه دانه تخم مرغ ها را شروع به اضافه کردن کنید و با افزودن هر کدام ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ جذب خمیر شود با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را نیز اضافه کنید تا خمیر یکدست و چسبنده و کشدار شود سپس خمیر را داخل قیف یک بار مصرف با ماسوره ستاره بریزید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی اکلر

داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و به صورت خطی و با فاصله از هم شیرینی را پایپ می کنید و داخل فر که از قبل گرم کردید سینی را بگذارید در ابتدای پخت دما را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و بعد از پف کردن شیرینی دما را به ۱۸۰ کاهش دهید زمان کل پخت باید ۱۵ دقیقه باشد بعد از طلایی شدن شیرینی به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید داخل فر خاموش بماند تا کرم را تهیه می کنید.

مرحله پنجم: تهیه کرم شیرینی اکلر

داخل قابلمه ای شیر، شکر، آرد و نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ را ریخته و با همزن دستی هم می زنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا غلیظ شود سپس کره و وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم و می گذاریم خنک شود.

مرحله ششم: تهیه شیرینی اکلر خانگی

بعد از خنک شدن شیرینی آن را از وسط نصف کنید و کرم خنک شده را داخل قیف یکبار مصرف ریخته و روی هر شیرینی مقداری بزنید و طرف دیگر شیرینی را روی کرم بگذارید و در انتها روی شیرینی اکلر را با شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی اکلر فرانسوی

  1. مرحله داغ زدن در تو خالی شدن خمیر و کیفیت شیرینی بسیار تاثیر گذار است.
  2. خمیر شیرینی باید در انتها چسبناک باشد یعنی بین دو انگشت که خمیر را میزنید کش بیاید.
  3. می توانید به جای کرم از خامه قنادی یا کرمفیل ساده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه