طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی ساده و خوشمزه برای تیرامیسو

طرز تهیه لیدی فینگر خانگی

 

یکی از بیسکویت هایی است که به تنهایی نیز خوشمزه می باشند و یکی از ارکان اصلی تهیه تیرامیسو و شارلوت ها می باشند اما لیدی فینگر در هر کشوری به یک نام معروف است در فرانسه به Savoiardi گفته می شود این بیسکویت لیدی فینگر در اواخر قرن پانزدهم در دربار دوک دوبل ساووی به مناسبت دیدار پادشاه فرانسه کشف شد. لیدی فینگر ها طرز تهیه آسانی دارند و شما به راحتی می توانید برای تهیه دسرهای مختلف این رسپی را پیاده کنید و خیلی مقرون به صرفه تر از لیدی فینگرهای حاضری می باشد و شاید در شهر شما این لیدی فینگر ها در دسترس نباشد اما این بیسکویت لیدی فینگر به دلیلی تردی و پوک بودن آن در خیلی از کافی شاپ های دنیا در کنار قهوه سرو می شود. امروز در پارسی دی لیدی فینگر خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

۲ عدد

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱/۴ پیمانه
آرد۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه لیدی فینگر خانگی

مرحله اول : جداسازی زرده و سفیده

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ را با همزن برقی می زنیم تا کف کنید سپس شکر را بهش اضافه می کنیم ( ۱ ق غذا خوری از شکر برای زرده نگهدارید) با دور تند همزن برقی بزنید تا مانند خامه قنادی فرم بگیرد و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریرید.

مرحله دوم : هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و ۱ ق غذا خوری شکر با همزن بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و و کمی کرم رنگ شود.

مرحله سوم : تهیه مایه لیدی فینگر خانگی

سفیده تخم مرغ را به آرامی به زرده اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم می زنیم تا مخلوط شوند سپس آرد الک شده را اضافه می کنیم و با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله چهارم : تهیه لیدی فینگر خانگی

داخل سینی مورد نظر کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب کنید سپس مایه لیدی فینگر را داخل قیف بدون ماسوره ریخته و سر قیف را قیچی کنید سپس با فاصله از هم داخلی سینی به اندازه یک انگشت و کمی نوک انگشت را خیس می کنیم و ناصافی های خمیر را صاف می کنیم سپس مقداری پودر قند روی بیسکویت ها الک کرده و ۵ دقیقه صبر می کنیم و مجدد این کار را تکرار کنید.

مرحله پنجم : پخت لیدی فینگر خانگی

سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا بیسکویت پخته و طلایی شوند و سینی را از فر خارج می کنید و همان طور که داغ است از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم و روی توری قرار می دهیم تا خنک شود. به همین راحتی لیدی فینگر خانگی ما حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لیدی فینگر خانگی

  1. زمانی که لیدی فینگر خانگی را از فر خارج می کنید نرم هستند به مرور زمان ترد می شوند.
  2. لیدی فینگر خانگی را در سولاردم می توانید در دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.
  3. تا وقتی بیسکویت ها داغ هستند آن را جدا کنید وگرنه خنک شوند به سختی از روی کاغذ روغنی جدا می شوند.
  4. داخل ظرف دربسته به مدت طولانی می توانید نگهداری کنید.
  5. این مواد حدود ۱۸ عدد لیدی فینگر به شما می دهد.
  6. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه