طرز تهیه برگه سیب خشک ورقه ای در آفتاب، فر و سولاردم برای دمنوش و پذیرایی

طرز تهیه برگه سیب خشک

 

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه در پاییز و زمستان است که تهیه ی آن در منزل بسیار آسان است. قند موجود در سیب در هنگام خشک شدن بیشتر می شود و آن را به اندازه کافی خوشمزه می کند. همچنین فیبر بالا در موقع خشک شدن سیب باعث احساس سیری طولانی تری می شود. در فصل زمستان که قیمت سیب کمی بالاتر است شما می توانید با خشک کردن سیب یک میان وعده بسیار خوشمزه در منزل تهیه کنید. خشک کردن سیب به چند روش صورت می گیرد، زیر آفتاب ،به کمک فر یا شوفاژ یا بخاری، دستگاه میوه خشک کن و دستگاه سولاردم . امروز در پارسی دی طرز تهیه برگه سیب خشک ورقه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب قرمز یا سبز۱ کیلوگرم

طرز تهیه برگه سیب خشک در آفتاب و فر و سولاردم و بخاری

مرحله اول : خشک سیب در زیر آفتاب

ابتدا سیب ها را شسته و قسمت لک دار سیب ها را بگیرید و به شکل دلخواه برش بزنید. هسته وسط سیب را در بیاورید. می توانید برای راحتی از رنده های غذاساز یا رنده V استفاده کنید. سپس روی یک سینی چیده و در بالکن زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود. این مرحله ممکن است با توجه به شرایط آب و هوایی ۳ الی ۴ روز طول بکشد. سعی کنید یک توری روی برگه سیب ها گذاشته تا حشرات روی آن نشینند.

مرحله دوم : خشک کردن سیب به کمک فر و یا شوفاژ

مانند مراحل فوق سیب ها را اسلایس کنید. داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و سیب ها را فشرده کنار هم بچینید. بعد دمای فر را کمترین حالت حالت دستگاه قرار دهید و زمان را برای ۱ ساعت تنظیم کنید. بعد از گذشت ۱ ساعت سینی را خارج کنید و سیب ها را زیر رو کرده و مجدد برای نیم ساعت دیگر داخل فر قرار دهید. در انتها چک کنید اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید (زمان خشک شدن سیب ها بستگی به ضخامت آن ها دارد). در فر های برقی که برنامه کانوکشن دارند زمان کمتری می خواهد. باید درجه فر را روی ۶۰ درجه بگذارید و مداوم چک کنید. برای خشک کردن برگه سیب روی شوفاژ یا بخاری باید روی آن ها آلومینیم قرار دهید. سپس سیب ها را روی شوفاژ بچینید و بعد از گذشت ۴  الی ۵ ساعت زیر و رو کنید. با این روش در یک روز شما سیب خشک شده خواهید داشت.

مرحله سوم : خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

سیب ها را داخل سینی ها دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. سپس دما را روی ۷۰ درجه و بمدت ۱۰ ساعت تنظیم کنید. می توانید با توجه به ضخامت سیب ها مداوم چک کنید و هر موقع نیاز بود دستگاه را خاموش کنید. نگران مصرف برق این دستگاه نباشید زیرا به اندازه یک لامپ روشن در منزل شاید کمتر مصرف داشته باشد.

مرحله چهارم : خشک کردن سیب با سولاردم

اگر شما سولاردم در منزل دارید یکی از بهترین و سریع ترین راه های خشک کردن میوه، بدون تغییر رنگ است. سیب ها را اسلایس کنید. سپس روی سه پایه کوتاه و بلند سولاردم بچینید. پایه ها را همزمان باهم داخل دستگاه قرار دهید. دکمه کانوکشن را بزنید و روی دمای ۱۱۰ درجه تنظیم کنید و اینتر را بزنید. حالا زمان را با کمک گردونه کنترل روی ۳۵ دقیقه قرار دهید و استارت را بزنید. وقتی زمان مورد نظر تمام شد، درب دستگاه را باز نکنید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه دیگر داخل سولاردم خاموش بماند. حالا سیب های خشک را از روی سه پایه ها جدا کنید. اصلا نباید زمان را بیشتر کنید وگرنه سیب بسرعت می سوزد.

فوت و فن های دستور تهیه برگه سیب خشک در منزل

  1. سیب ها را در ظرف یا پلاسیتک های زیپ کیپ ریخته و ماه ها قابل نگهداری هستند.
  2. اصلا نیاز به اضافه کردن آبلیمو به برگه سیب نیست.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه

  • elmira ۲ سال پیش

    خیلی عالی بود من امروز با این روش تو سولاردم سیب خشک کردم عالی شد ای کاش اموزش بیشتری باسولاردم بزارید ممنون از نویسنده که با حوصله همه روش ها گفته.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      حتما اموزش بیشتری خواهیم گذاشت

      پاسخ