طرز تهیه روغن پسته کوهی عالی و مفید در خانه به همراه خواص آن

طرز تهیه روغن پسته

 

یکی از انواع روغن های گیاهی است , همان طور که از نامش پیداست از مغز پسته تشکیل می شود. طبع روغن پسته گرم و خشک است و خواص زیادی دارد. همچنین روغن پسته به دلیل مقادیر بالای ویتامین E که دارد به جوانسازی پوست صورت کمک می کند. روغن پسته حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، پانوتنیک اسید، کولین، بتایین، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، مس، سدیم و سلنیوم است همچنین مرطوب کننده طبیعی پوست می باشد زیرا اسید اولئیک موجود در روغن پسته به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و با آبرسانی به پوست به درمان خشکی پوست به ویژه در ناحیه زانو و آرنج کمک می کند، همچنین تسکین دهنده دردهای عضلانی است. شما به راحتی می توانید در منزل روغن پسته تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه روغن پسته کوهی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

مغز پسته۵۰۰ گرم
آب۲.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه روغن پسته در خانه

مرخله اول: آماده سازی پسته

ابتدا برای تهیه روغن پسته باید پوست نازک روی آن را جدا کنید. شما به راحتی با فشار دادن پسته می توانید پوستش را جدا کنید. این کار به کیفیت نهایی روغن پسته کمک می کند و همچنین مانع تلخ شدن آن می شود.

مرحله دوم: بو دادن

مغز پسته پاک شده را داخل ماهیتابه بدون روغن بریزید و بر روی حرارت ملایم مداوم و سریع آن را با حوصله تفت دهید. مواد را باید به صورت یکنواخت هم بزنید تا پسته ها از خامی خارج شوند.

مرحله سوم: آسیاب کردن

مغز پسته بو داده را داخل آسیاب بریزید و دستگاه را روشن کنید و بگذارید تا پسته به خوبی پودر شود. حتما هر از چند گاهی مواد را خوب زیر و رو کنید تا پودر پسته یکدستی بدست بیاورید. برای اینکه به دستگاه فشار نیاید می توانید از آسیاب عطاری ها استفاده کنید.

مرحله چهارم: افزودن آب

آب را به میکسر یا آسیاب اضافه کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. حالا این خمیر را داخل یک کیسه نخی یا تنظیف بریزید، بهتر است ته کیسه سوراخ های بسیار ریزی ایجاد کنید تا روغن به خوبی از آن خارج شود.

مرحله پنجم: تهیه روغن پسته

کیسه را داخل یک لگن یا کاسه قرار دهید و روی کیسه یک شی یا جسم سنگین قرار دهید تا با فشار روغن زیبا و خوش رنگ پسته خارج شود. به همین راحتی شما روغن پسته تهیه کردید.

فوت و فن های دستور پخت روغن پسته در منزل

  1. کندن پوست پسته مانع له شدن کامل مغز می شود.
  2. می توانید از تفاله های پسته مربا تهیه کنید.
  3. می توانید مواد را دو برابر کنید تا روغن بیشتری تهیه کنید.
  4. شما می توانید از هر نوع پسته دلخواه استفاده کنید و فرق ندارد کوهی یا وحشی باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه