خواص کاکائو

خاصیت های کاکائو

خواص کاکائو

کاکائو چه خواصی دارد؟

خیلی از افراد به خوردن کاکائو علاقه مند می باشند چرا که هم خوشمزه می باشد و هم دارای خواص زیادی برای سلامت بدن است؛ کاکائو دارای خواص زیادی برای سلامت جسم است. کاکائو از دانه های کاکائو گرفته می شود.

اگر می خواهید در مورد خواص بی نظیر کاکائو بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

ارزش تغذیه ای کاکائو

کاکائو دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی برای سلامت بدن می باشد. کاکائو شامل پروتئین، ویتامین آ، ریبوفلاوین، تیامین، کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، مس و منیزیم است.

خواص کاکائو برای سلامتی

کاکائو دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشد که شما می توانید در ادامه با آن آشنا شوید، پس از مطالعه فواید این خوراکی خوشمزه حتما آن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید.

کاکائو موجب شادی بیشتر می شود.

یکی از خوراکی های سالمی که می توان آن را میل نمود کاکائو می باشد. کاکائو دارای یک ماده روحیه بخش به نام آناندامید می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است. این ماده باعث ایجاد احساس خوشی در بدن می شود.

قوای جنسی را تقویت می کند.

ترکیبی در کاکائو وجود دارد که باعث می شود قوای جنسی مخصوصا در مردان تقویت شود. فنتیل آمین ماده ای است که در کاکائو به وفور یافت می شود. این ماده وقتی وارد بدن می شود باعث تحریک قوای جنسی شده و آن را تقویت می کند.

نوسانات خلقی هورمونی را متعادل می سازد.

کاکائو باعث می شود تا سطح سروتونین مغز زیاد شده و حس خوشی در شما رخ دهد. خانم ها در دوران قبل از سندرم پیش قاعدگی سطح سروتونین بدن آنها کاهش پیدا می کند، کاکائو در این مواقع باعث می شود تا نوسانات خلقی هورمونی شما متعادل شود.

انرژی زیادی ایجاد می کند و با خستگی می جنگد.

کاکائو دارای منبع غنی از انرژی می باشد، چرا که منیزیم در آن به وفور یافت می شود. برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید بوده و باعث کاهش دیابت نوع دوم می شود. کاکائو همچنین می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

فشار خون را به صورت طبیعی پایین می آورد.

کسانی که دارای فشار خون بالا هستند از کاکائو کمک بگیرند چرا که باعث کاهش فشار خون در افراد می شود.

به سوخت و ساز و تعادل داخلی بدن کمک می کند.

اگر بدن انسان به صورت کافی آنتی اکسیدان دریافت نکند با تهدید های زیادی مواجه می شود؛ کاکائو به دلیل داشتن خواص عالی باعث می شود تا هورمون استرس کاهش پیدا کرده و سوخت و ساز بدن زیاد شود. کاکائو باعث می شود تا فعالیت های معده بهبود پیدا کند.

از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

اگر کاکائو را به صورت منظم میل کنید، یک ضدآفتاب قوی برای پوست ساخته اید که از صدمات نور خورشید در امان خواهید ماند.

با پوسیدگی دندان مبارزه می کند.

عصاره پودر کاکائو باعث جلوگیری از خراب شدن دندان ها می شود. این ماده باعث می شود تا مانند فلوراید عمل کرده و همچنین باعث استحکام مینای دندان می شود.

سرفه را درمان می کند.

تئوبرومین ماده ای است که در کاکائو وجود دارد که باعث می شود تا سرفه را درمان کند. این ماده بهتر از کدئین می باشد که برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

وضعیت گوارش را بهبود می بخشد.

کاکائو دارای فیبر می باشد که برای دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد.

دارای چربی های سالم است.

بدن انسان نیاز به چربی دارد، چربی برای رشد استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد متابولیک کاربرد دارد. چربی سالم در کاکائو یافت می شود.

از استرس اکسیداتیو پیشگیری می کند.

در کاکائو پلی فنول وجود دارد که آنتی اکسیدان محسوب می شود که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. کاکائو به مانند چای سبز آنتی اکسیدان دارد و برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو موثر است.

یبوست را بر طرف می کند.

همانطور که گفته شد کاکائو سرشار از فیبر می باشد که به حفظ سلامت روده بزرگ کمک می کند. پوسته ی کاکائو برای درمان یبوست در کودکان بسیار مفید است.

اختلالات ذهنی را درمان می کند.

خیلی از افراد به دلایل مختلف دچار اختلالات ذهنی می شوند. کاکائو به خاطر داشتن پلی فنول که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود در برابر بیماری های مقاومت کرده و باعث جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر می شود.

کلسترول بد را کاهش می دهد.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد، کسانی که کلسترول بد دارند می توانند کاکائو مصرف کنند چرا که باعث کاهش کلسترول ال دی ال در بدن می شود و باعث افزایش کلسترول اچ دی ال در بدن می شود.

کمبود مس ناشی از تغذیه با لوله را درمان می کند.

کسانی که کمبود مس در بدن دارند می توانند کاکائو مصرف کنند که یک جایگزین مناسب می باشد. کاکائو باعث بالا آمدن سطح مس بدن می شود.

اثرات بد کمبود منیزیم را کاهش می دهد.

کمبود منیزیم در بدن خطرناک است و دارای علائم بدی مانند از دست رفتن توده عضلانی می باشد. کاکائو سرشار از منیزیم می باشد که باعث جبران کمبود منیزیم در بدن می شود.

وضعیت دیابت و مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.

کاکائو به دلیل داشتن پلی فنول می تواند برای درمان بیماری دیابت بسیار موثر باشد. پلی فنول موجود در کاکائو باعث می شود تا گلوکز تجزیه شده و فشار خون کم شود و همچنین وضعیت مقاومت به انسولین بهبود یابد.

به کاهش آرتریت کمک می کند.

مصرف کاکائو باعث می شود تا بیماری آرتریت کم شده و انعقاد خون به درستی صورت بپذیرد.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو باعث می شود تا با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و از پیری زودرس پیشگیری کند.

از پوست محافظت می کند.

کاکائو دارای ویتامین سی فراوان می باشد، همچنین در کاکائو منیزیم وجود دارد که باعث محافظت از پوست می شود. اگر می خواهید در برابر نور خورشید محافظ خوبی داشته باشید کاکائو میل کنید.

حاوی اسیدهای چرب است.

کاکائو دارای اسیدهای چرب امگا ۶ می باشد که به درمان سلولی در بدن کمک می کند. همچنین برای درمان سریع زخم ها موثر است.

به جوانسازی پوست کمک می کند.

کاکائو دارای آنزیم های خاص می باشد که باعث جوانسازی و ترمیم پوست می شود.

تقویت کننده گردش خون است.

کاکائو یک خوراکی خوشمزه می باشد که برای گردش خون مناسب در پوست سر موثر است و باعث رشد موها می شود. کاکائو یک تقویت کننده خون محسوب می شود.

سلامت مو را افزایش می دهد.

کاکائو برای سلامت موها بسیار مفید می باشد چرا که باعث می شود تا موهای شما حجیم و براق شود.

دارای خواص ضد التهاب است.

کاکائو دارای خواص ضدالتهاب می باشد که به کاهش احتمال ابتلا به عفونت پوست سر کمک می کند.

به کنترل وزن کمک می کند.

برای داشتن وزن سالم کاکائو میل کنید، کاکائو برای لاغری موثر است، چرا که دارای فیبر می باشد و باعث می شود تا شما احساس سیری کنید.

برای کاهش وزن موثر است.

همیشه به ما گفته شد که مصرف شکلات باعث افزایش وزن می شود اما کاکائو قادر است اشتها را کم کرده و کنترل رژیم غذایی را به دست گیرد. کاکائو برای سوخت و ساز بدن مثور است و از جمع شدن چربی جلوگیری می کند.

سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

کسانی که کاکائو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند به شکل ویژه ای دارای سطح تری گلیسیرید مناسب تری نسبت به کسانی که از کاکائو مصرف نمی کنند می باشند.

از ابتلا به آب مروارید پیشگیری می کند.

آب مروارید یک بیماری چشمی می باشد که در افراد سنین بالا رخ می دهد. مصرف کاکائو باعث می شود از شکل گیری آب مروارید جلوگیری شود. پروآنتوسیانیدین ماده ای است که در کاکائو وجود دارد و باعث جلوگیری از این بیماری چشمی می شود.

آسم را به صورت طبیعی درمان می کند.

آسم یک بیماری است که باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود. علاوه بر این آسم باعث ایجاد آلرژی در بدن می شود. کاکائو به دلیل داشتن زانتین و تئوفیلین در درمان این امر موثر است.

از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی لخته شدن خون می باشد که باعث جلوگیری روند گردش خون می شود. کاکائو به دلیل افزایش کلسترول خوب بدن باعث می شود تا از تجمع خون در یک نقطه جلوگیری شود.

خطر سکته را کاهش می دهد.

زمانی که اکسیژن کافی به بدن نرسد، اختلال در گردش خون ایجاد شده که باعث می شود تا مغز به درستی کار نکند، همین امر باعث سکته می شود. کاکائو به دلیل داشتن فلاونوئید از خطر سکته جلوگیری می کند.

با افسردگی مبارزه می کند.

کاکائو یک خوراکی ضد افسردگی محسوب می شود چرا که دارای فلاونوئید و آناندامید می باشد که باعث تقویت روحیه انسان می شود. کاکائو با ایجاد حس سرخوشی در بدن باعث می شود تا ترشح آندورفین افزایش پیدا کند.

باعث عملکرد بهتر روده ها می شود.

می دانیم که کاکائو دارای فیبر می باشد، فیبر موجود در کاکائو باعث افزایش حرکت روده ها می شود که این امر باعث می شود تا متابولیسم بدن به خوبی کار کند و جذب در گوارش بهتر انجام شود.

خاصیت ضد سرطانی دارد.

کاکائو دارای آنتی اکسیدان فراوان می باشد که یک ضد سرطان عالی شناخته می شود، چرا که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آنها را از بین می برد. وجود آنتی اکسیدان برای جلوگیری از سرطان لازم است.

درمانی طبیعی برای کم خونی است.

کسانی که کم خونی مزمن دارند به دلیل کمبود مس این اتفاق در بدن آنها رخ می دهد. کاکائو یک منبع عالی از مس می باشد که قادر است هموگلوبین خون را بهبود ببخشد.

از پیری زودرس جلوگیری می کند.

اگر می خواهید از پیری زودرس در امان باشید بهتر است کاکائو مصرف کنید، چرا که کاکائو باعث می شود تا از چین و چروک پوست جلوگیری شود، کاکائو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان قادر است از پیری زودرس پیشگیری کند.

در مقابل پوکی استخوان از ما محافظت می کند.

اگر می خواهید از پوکی استخوان در سنین بالا در امان باشید می توانید کاکائو را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که سرشار از منیزیم می باشد.

برای سلامت کبد خوب است.

مصرف کاکائو باعث می شود تا سلامت کبد تضمین شود چرا که دارای فیبر زیادی برای بدن می باشد. مصرف کاکائو باعث پاکسازی کولون از مواد غیرضروری می شود.