طرز تهیه کیک برنجی یا موچی کره ای ساده و خوشمزه بدون فر

طرز تهیه کیک برنجی

 

یکی از کیک های مورد علاقه کشور کره می باشد. انواع مختلفی از کیک برنج با توجه به فرهنگ های هر کشور تهیه می شود. کیک برنج از آرد برنج یا خود برنج تهیه می شود. در ژاپن به کیک برنجی موچی نیز گفته می شود. در کره در مناسبت های مختلف کیک برنجی تهیه می کنند البته امروزه در بیشتر فروشگاه به صورت آماده در طعم و مزه های مختلف وجود دارد. این کیک با همزدن رابطه خوبی دارد یعنی هر چقدر بیشتر هم بخورد بهتر خواهد شد. سعی کنید غذاهای آسیایی را تهیه کنید تا با فرهنگ غذایی آن کشور آشنا شوید. امروز در پارسی دی کیک برنجی ساده کره ای بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پنیر ماسکارپونه۱ بسته ۲۰۰ گرمی
خامه صبحانه۳ ق غذا خوری
شکر۱۰ ق غذا خوری
آرد برنج۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ پیمانه
نمک۱ پنس
شیر۱.۵ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ایبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک برنجی کره ای ساده بدون فر

مرحله اول: تهیه مواد میانی

برای ابتدا باید پنیر را به همراه خامه صبحانه و ۵ ق غذا خوری شکر دستور مخلوط کنید تا یکدست شود سپس روی ظرف را پوشانده و در یخچال بگذارید ۲ ساعت بگذارید تا خنک بماند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خشک

آرد برنج را به همراه شکر و نشاسته ذرت و نمک داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید سپس شیر را به صورت تدریجی به موادمون اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود اصلا نباید به یکباره شیر را بریزید کم کم و به صورت تدریجی تا کاملا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: بخارپز

یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کاسه حاوی خمیر را روی آن قرار دهید بعد از آماده شدن کاسه را مستقیم روی بخار قرار بدید و بعد از ۳ دقیقه بمدت ۱ دقیقه هم بزنید کاسه را از روی بخار بردارید ۲ دقیقه هم بزنید و مجدد روی بخار بگذارید این بار یه آبکش هم قرار دهید بعد از ۵ دقیقه مجدد هم بزنید که خمیر سفت نشود و از روی بخار بردارید برای بار آخر ظرف را روی بخار ‌و این بار مدام هم بزنید تا خمیر کش داری بدست بیاد از روی بخار برداشته و تا ملایم شده هم زده و در انتها روغن را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک برنجی یا موچی

روی سطح کار نشاسته ذرت ریخته و خمیر بدست آمده را روی سطح قرار دهید و روی خمیر کمی نشاسته ذرت ریخته و خمیر را به قطر ۱ سانتی متر پهن کنید سپس خمیر را به ۶ برش مربعی تقسیم کنید هر برش را در کف دست قرار دهید و از مواد میانی مرحله اول وسط خمیر قرار داده و مقداری شکلات خرد شده نیز قرار دهید و خمیر را جمع کنید تا مانند توپ گرد شود سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار داده تا استراحت کند سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه موچی

  1. به جای شکلات می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید.
  2. مواد را خوب هم بزنید مهم ترین نکته این کیک برنجی در هم زدن خوب در مرحله سوم است باید مواد کشدار و غلیظ شود.
  3. می توانید زمانی که شیر را می خواهید اضافه کنید کمی رنگ خوراکی به شیر بزنید سپس به مواد اضافه کنید تا کیک برنجی رنگی داشته باشید.
  4. در قابلمه روی کاسه در ابتدای جوشیدن بگذازید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه