طرز تهیه شیرینی فلوگر ساده و خوشمزه به دو روش برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی فلوگر

 

از دسته شیرینی ها نوروزی می باشد که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و با چند قلم مواد به راحتی می توانید شیرینی فلوگر را تهیه کنید. در ایام عید که بیشتر خانم های خونه مشغول تهیه شیرینی هستند و دنبال شیرینی های جدید و خوشمزه می باشند. شیرینی فلوگر از کره استفاده شده ولی شما می توانید از روغن صاف قنادی نیز استفاده کنید تا ماندگاری شیرینی بالا رود برای پر کردن شیرینی می توانید از ژله بریلو یا کرمفیل یا شکلات استفاده کنید این شیرینی را مانند دیگر شیرینی ها نوروزی می توانید بدون فر و یا با فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی فلوگر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۱۲۵ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بریلو یا کرمفیل یا شکلات تخته ایبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی فلوگر برای عید نوروز

مرحله اول: هم زدن کره

کره را از قبل در محیط قرار دهید تا هم دما شود و نرم شده باشد سپس به همراه پودر قند با دور تند همزن برقی بمدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود حتما در حین هم زدن کره دور گیری کنید تا تمام کره هم بخورد.

مرحله دوم: افزودن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کره زده شده اضافه کنید و مجدد برای ۲ دقیقه دیگر هم بزنید تا زرده به خورد مواد برود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

آرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود اصلا نباید خمیر را ورز دهید سعی کنید با همان لیسک خمیر را جمع کنید ولی اگر نیاز بود می توانید خیلی کم با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و در نایلون قرار دهید و بمدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا خمیر سفت و قابل کاتر زدن باشد.

مرحله چهارم: کاتر زدن خمیر

بعد از گذشت ۱ ساعت از استراحت خمیر آن را با کمک وردنه بین دو نایلون به ضخامت ۳ میلی باز کرده و با کاتر گل یا کاتر دلخواه، کاتر بزنید سپس خمیر کاتر خورده را در قالب مینی تارت قرار دهید و وسط آن را فشار دهید تا فرو رفته شود و کمی با چنگال کف آن را بزنید تا در هنگام پخت بالا نیاید و گود بماند تا وسط شیرینی را بتوانید پر کنید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی فلوگر با فر

شیرینی ها را در فر از قبل گرم شده بمدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا دور گلبرگ ها طلایی شود سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس از قالب خارج کرده و به دلخواه با ژله بریلو یا کرمفیل پر کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی فلوگر

  1. با این مقدار مواد حدود ۲۸ عدد شیرینی خواهید داشت.
  2. می توانید به جای کره از مارگارین استفاده کنید.
  3. می توانید شیرینی ها را فریزر کنید و در هنگام سرو بیرون قرار داده و بعد از رسیدن به دمای محیط آن را به دلخواه با شکلات یا بریلو پر کنید.
  4. این شیرینی بسیار ترد و خوش طعم می باشد.
  5. حتما از وانیل مرغوب استفاده کنید تا شیرینی فلوگر شما خوش عطر باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه