طرز تهیه تارت پسته ای خانگی و خوشمزه و شیک به روش ساده + آموزش خمیر تارت

طرز تهیه تارت پسته ای

 

تارت پسته یکی از تارت های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید این تارت خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید. این تارت شبیه به تارت منچستر می باشد که یکی از تارت های بسیار محبوب انگلیسی است و در دهه ۱۹۸۰ جزء اصلی منوی شام بوده و بعد ها دستور آن تغییر کرده و برای اولین بار توسط نویسنده آشپزی خانم بیتون ثبت شده است. برای تهیه این تارت باید ابتدا خمیر تارت را تهیه کنید و بپزید و وسط آن را با مواد مخصوص پسته ای پر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۹۰ گرم
آرد۱۳۰ گرم
نمک۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱/۸ ق چای خوری
عسل۱ ق سوپ خوری

مواد لازم برای مواد میانی

نشاسته ذرت۲ ق سوپ خوری
شکر۳ ق سوپ خوری
شیر۲ پیمانه
عسل۱ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر پسته با نارگیلبه مقدار دلخواه
توت فرنگیبه دلخواه

طرز تهیه تارت پسته ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کره ، پنیر خامه ای ،عسل، وانیل و نمک را بمدت ۳ دقیقه هم بزنید، سپس آرد الک شده را اضافه کنید و هم زده و خمیر را جمع کرده و داخل سلفون بپیچید و بمدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس روی سطح کار را آردپاشی و خمیر را باز کنید و داخل قالب تارت به ضخامت ۴ میل پهن کرده و دوباره روی خمیرسلفون کشیده و بمدت یکساعت دیگر دریخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم: پخت تارت

در ادامه باید روی سطح تارت را با چنگال زده و کاغذ ذوغنی روی خمیر قرار دهید و حبوبات روی کاغذ روغنی بریزید تا در هنگام پخت بالا نیاید و پف نکند و در هنگام پخت دفرمه نشود و بعد قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و با دمای ۱۸۰ به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و بعد حبوبات و کاغذ روغنی را ز روی خمیر برداشته و برای ۱۵ دقیقه دیگر خمیر را بپزید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه کرم

زرده ی تخم مرغ، شکر ،نشاسته ذرت، شیر و عسل را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید تا کرم بغلظت برسد و خامی نشاسته از بین برود و از روی حرارت برداشته و وانیل را افزوده و اگر بخواهید از پودر پسته استفاده کنید از هل ساییده به اندازه ی ۱/۴ ق چ داخل کرم بریزید و اگر بخواهید از پودر نارگیل استفاده کنید همان وانیل کافیست.

مرحله چهارم: تهیه تارت پسته ای

روی کرم یک کیسه فریزر قرار دهید به طوری که گرمای کرم از دور ظرف خارج شود و کرم رویه نبندد و پس از خنک شدن، در صورت تمایل پودر پسته را افزوده و همزده و داخل نان تارت را یک لایه مارمالاد آلبالو یا توت فرنگی ریخته و روی آن کرم را ریخته و سطح آن را صاف کرده و با پودر پسته تزیین کنید و اگر از پودر نارگیل دوست دارید استفاده کنید.باید کرم را روی مارمالاد ریخته و پودرنارگیل را روی سطح کرم بپاشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تارت پسته ای

  1. خمیر باید نرم و لطیف باشد و زیاد با دست ورز ندهید وگرنه به روغن افتاده و خشک می شود.
  2. برای تهیه کرم حرارت را زیاد نکنید وگرنه بوی خامی نشاسته باقی می ماند و زود سفت می شود.
  3. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه تارت پسته ای خانگی و خوشمزه و شیک به روش ساده + آموزش خمیر تارت
5 (100%) 1 votes