دمنوش بارهنگ برای چی خوبه ؟ طرز تهیه دمنوش بارهنگ برای سرفه و لاغری

دستور تهیه دمنوش بارهنگ

دمنوش بارهنگ

 

دمنوش بارهنگ؛ بارهنگ یک گیاه دارویی است که برای بسیار از بیماری ها مفید است و مصرف آن از گذشته تا به امروز بین ما ایرانی ها بسیار مرسوم بوده زیرا خواص خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. خود گیاه بارهنگ یا براتنگ یک گیاه دارویی است که در گذشته به آن لسان الحمل یا زبان گوسفند نیز می گقفتند و یک گیاه علفی به ارتفاع ۱۰ الی ۷۰ سانتی متر است که برگ های کشیده دارد. این گیاه در اواخر تابستان و اوایل بهار گل می دهد. این گیاه در سراسر دنیا رشد می کند اما در بخش های از اروپا و خاورمیانه به وفور پیدا می شود. خاصیت بارهنگ ضدب اکتری است و به علت داشتن این خاصیت برای درمان زخم و جراحت کاربرد بسیار خوبی دارد و همچنین بارهنگ برای درمان سرفه و یبوست نیز بسیار موثر است. اما یکی از خواص بارهنگ که امروزه بسیار به آن اشاره می شود برای لاغری است، وقتی سیستم گوارش شما سلامت کافی نداشته باشد حتما روی وزن شما تاثیر دارد، اگر چاق هستید و به سختی وزن کم می کنید حتما سیستم گوارش شما مشکل دارد، بارهنگ برای گوارش بدن بسیار مفید است و یک گیاه بی خطر و موثر برای درمان چاقی است که می توانید با خوردن این دمنوش تاثیر بی نظیر این نوشیدنی را در کاهش وزن خود احساس کنید. امروز در پارسی دی دمنوش بارهنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

دمنوش بارهنگ برای چی خوبه؟

  1. بارهنگ برای سلامتی پوست و مو گزینه بسیار خوبی می باشد.
  2. بارهنگ خواص آنتی اکسیدانی دارد.
  3. بارهنگ ادار آور است.
  4. دمنوش بارهنگ برای کاهش التهاب و درد های دوران قاعدگی گزینه خوبی می باشد.
  5. دمنوش بارهنگ برای کاهش میزان قند و خون و یا کنترل آن می تواند مفید باشد.
  6. در طب سنتی دمنوش بارهنگ را برای رفع کبد چرب موثر دانستند.

مواد لازم برای تهیه دمنوش بارهنگ و بالنگو

  • آب جوش ۳/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • بارهنگ ۱ ق چای خوری
  • بالنگو ۱ ق چای خوری

طرز تهیه دمنوش بارهنگ مفید و مقوی برای لاغری و سرماخوردگی

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا باید آب را جوش بیاورید و داخل یک لیوان یا قوری بریزید و گلاب و بارهنگ و بالنگو را اضافه کنید و هم بزنید و برای نیم ساعت روی لیوان یک درپوش قرار دهید و صبر کنید تا لعاب پس دهد و دم بکشد.

مرحله دوم: تهیه دمنوش بارهنگ

حالا بعد از نیم ساعت دمنوش ما حاضر شده است و می توانید از یک صافی رد کنید و آرام آرام بنوشید. این مقدار برای بزرگسالان ۲ الی  ۳ بار قابل تکرار است این ترکیب برای مقابله با سرماخوردگی بخصوص کرونا به شدت پیشنهاد می شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دمنوش بارهنگ برای سرفه و سرماخوردگی

  1. برای تهیه این دمنوش از تخم بارهنگ استفاده کنید.
  2. بالنگو را نیز می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  3. ترکیب بارهنگ و به دانه برای سرفه و خارش گلو درد بسیار مفید است.
  4. می توانید از برگ بارهنگ نیز استفاده کنید بدین ترتیب که با کمی عناب دم کنید و با عسل میل کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • محمد ۲ ماه پیش

    بال هنگ بازنجبیل برای چی خوبه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ ماه پیش

      از خواص بارهنگ می‌توانیم به مواردی مانند درمان آفتاب سوختگی، از بین بردن لک، درمان جای زخم، درمان نیش حشرات، درمان آکنه، از بین بردن شوره سر، درمان مسمومیت خون، دیورتیک بودن، ممانعت از خون‌ریزی، تسکین درد قاعدگی، ضد سرطان، کمک به کاهش وزن سریع و لاغری، درمان دیابت و… اشاره کرد.

      پاسخ