طرز تهیه موز گلاسه ساده، خوشمزه و کافی شاپی با خامه و شکلات

طرز تهیه موز گلاسه

 

یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و خنک تابستانی می باشد که طرز تهیه راحتی دارد و شما می توانید با انواع میوه ها میکس کنید. تهیه موز گلاسه در منزل کار بسیار اقتصادی و کم هزینه ای می باشد و شما با چند قلم مواد می توانید برای اعضای خانواده خود موز گلاسه تهیه کنید. اما گلاسه چیست شاید شما بارها با کافی شاپ ها و یا آبمیوه فروشی ها رفته باشید و نام این نوشیدنی را شنیده باشید به مخلوط بستنی طعم دار در مایعی با همان طعم گلاسه گفته می شود. یکی از اهمیت تهیه گلاسه لیوان های پایه بلند برای سرو آنها می باشد. گلاسه در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شوند و یکی از نقش های مهم گلاسه تزئین آن است که با انواع شکلات و اسمارتیز و تکه های میوه تهیه می شود اما این موز گلاسه به دلیل استفاده از موز خواص خوبی دارد خواصی همچون منبع عالی از پتاسیم، کمک به کاهش وزن، مفید برای سیستم گوارش بدن و … امروز در پارسی دی موز گلاسه کافی شاپی با خامه و شکلات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز۲ عدد
بستنی موزی یا ساده۴ اسکوپ
شیر۲ پیمانه
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری
موز برای تزئین۱ عدد
یخبه مقدار لازم
سس شکلاتیبه مقدار لازم
ترافل و اسمارتیز برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه موز گلاسه کافی شاپی با خامه و شکلات

مرحله اول: هم زدن موز و شیر

ابتدا موز را پوست گرفته و از وسط به دو نیم کنید سپس به همراه شیر و خامه صبحانه داخل مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا کاملا میکس و شوند.

مرحله دوم: افزودن بستنی

دو اسکوپ از بستنی به مخلوط فوق اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا یکدست شود سپس یخ را اضافه کنید و بگذارید یخ پوره و نوشیدنی را خنک کند.

مرحله سوم: آماده سازی لیوان ها

حالا باید لیوان های سرو را آماده کنید برای این کار سس شکلاتی را داخل لیوان و دیواره های آن به شکل نا منظم بریرید و حالا لیوان ها را تا نیمه از موز گلاسه پر کنید سپس روی آن کمی چیپس شکلاتی و اسمارتیز و مغزیجات دلخواه بریزید و چند عدد برش موز بریزید.

مرحله چهارم: تهیه موز گلاسه

در ادامه مابقی موز گلاسه را بریزید و دو اسکوپ بستنی را بین لیوان پخش کنید و روی موز گلاسه به دلخواه از خامه فرم گرفته و برش های موز و اسمارتیز تزئین کنید سپس این نوشیدنی را خنک بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه موز گلاسه خانگی

  1. به دلخواه می توانید از چند عدد توت فرنگی نیز در تهیه این موز گلاسه و تزئین آن استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید موز گلاسه شکلاتی داشته باشید باید بستنی را شکلاتی انتخاب کنید.
  3. می توانید به جای شیر از شیر کاکائو و یا شیر نارگیل نیز استفاده کنید.
  4. می توانید دور لیوان را بعد از زدن سس شکلاتی داخل ترافل رنگی بزنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه