طرز تهیه شیرینی پسته ای خانگی خوشمزه و مجلسی قزوین

طرز تهیه شیرینی پسته ای

 

یک شیرینی خوشمزه، خوشرنگ و اصیل ایرانی است که به دلیل کشت پسته مرغوب و در دسترس این شیرینی ابداع و طبخ شده. نوعی از این شیرینی به شکل سنتی در خانه توسط دستان هنرمند بانوان قزوینی هر ساله برای عید نوروز طبخ می شود البته قابل ذکر است که یکی از بهترین نوع پسته در شهر قزوین کشت می شود. این شیرینی با رعایت یک سری از نکات به راحتی قابل تهیه است و به دلیل ماندگاری بالا بسیار مناسب برای تغذیه و میان وعده کودکان می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

مغز پسته بدون پوست۵۰۰ گرم
آرد برنج شیرینی پزی۵۰۰ گرم
پودر قند۲۵۰ گرم
هل تازه سابیده۱ قاشق غذا خوری
مغز پسته خورد شدهبرای تزئین
مخلوط روغن جامد و مایع۲۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی پسته ای قزوین

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

ابتدا آرد برنج را سه بار الک می کنیم. پسته پوست کنده را داخل میکسر یا غذاساز ریخته و حسابی پسته را آسیاب کنید. روغن جامد را آب کرده و اجازه دهید دوباره کمی منسجم و کره ای شود.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

حالا روغن، پودر قند و پودر هل را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف بدست آید سپس آرد برنج و پودر پسته را به مواد می افزاییم و با دست ورز می دهیم تا خمیر منسجمی بدست آید. حالا خمیر آماده شده را به چهار گلوله تقسیم می کنیم و داخل کیسه فریزر گذاشته و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در جای خنک استراحت می دهیم.

مرحله سوم: پخت شیرینی پسته ای

در این مرحله یکی از گلوله های شیرینی را با وردنه روی سطح کار باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم داخل سینی فر می چینیم با پسته نگینی شده تزئین می کنیم و در نهایت داخل فر گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم. بعد از گذشت این زمان شیرینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا خنک شده و در جای خنک در ظرف در بسته نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی پسته ای

  • در این شیرینی علاوه بر مواد لازم ۵۰ گرم کره یا روغن می توانید در کنار دست خود قرار دهید تا زمانیکه که خمیر به انسجام کامل برسد از آن کم کم اضافه کنیم.
  • زمانیکه خمیر آماده شد و بعد از پخت همواره شیرینی را در جای تاریک قرار دهید چون این شیرینی به سرعت رنگ خود را در نور زیاد می بازد.
  • می توانید بنا به سلیقه از مقدار آرد برنج کم کرده و پودر پسته را جایگزین کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه